۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۱۰۱
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری تأکید کرد؛

مدارس علمیه در مسیر نخبه پروری گام بردارند

حجت الاسلام سلیمانی نخپه پروری را از جمله مهمترین اهداف و برنامه های مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری عنوان کرد و گفت: به همین دلیل در پذیرش طلاب برای تحصیل در این مدرسه علمیه ملاک ها و شاخصه های مهمی مورد توجه قرار می گیرد.
مدیر مدرسه علمیه امام عی ساری

 حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که فعالیت این مدرسه به صورت محدود در سال تحصیلی که در آن قرار داریم آغاز شده است، گفت: در حال حاضر تنها بخشی از ظرفیت و امکانات مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی نخپه پروری را از جمله مهم ترین اهداف و برنامه های مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در پذیرش طلاب برای تحصیل در این مدرسه علمیه ملاک ها و شاخصه های مهمی مورد توجه قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری تحت اشراف آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت می کند، گفت: طلابی که در حال حاضر در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند از میان نخبگان مدارس انتخاب شده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که اولویت ما در پذیرش طلبه توجه به استعداد علمی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در مدارس علمیه رویکرد کیفی سازی برنامه های علمیه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که تأکید مجموعه مسؤولان این مدرسه علمیه تربیت و پرورش طلاب مستعد، متعهد و انقلابی است، تصریح کرد: خروجی مدارس علمیه باید در جهت رشد و تعالی جامعه اسلامی مفید باشد.

وی با تأکید براین که در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری مباحث آموزشی و پژوهشی به طور جدی مورد توجه اساتید قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت های موجود به منظور آموزش پژوهش محور در این مدرسه بهره می گیریم.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که این مرکز جامع علمی استان دارای بیست مدرس بزرگ است، تصریح کرد: خوشبختانه همه امکانات لازم برای پرورش یک طلبه نخبه در این مدرسه تجمیع شده است.

حجت الاسلام سلیمانی بهره گیری از کادر علمی مجرب و کارآزموده را از دیگر ویژگی های مدرسه علمیه امام علی(ع) عنوان کرد و افزود: استفاده از جدیدترین و به روزترین متد آموزشی حوزه به منظور تدریس علوم دینی مورد استفاده اساتید این مدرسه علمیه قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سطح استان چنین فضای حوزوی با امکانات علمی، آموزشی و پژوهشی مناسب وجود ندارد، تصریح کرد: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری به منظور رونق برنامه های علمی و آموزشی در این مدرسه علمیه کاملاً فراهم شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری از راه اندازی یکی از بزرگترین کتابخانه های حوزوی مازندران در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: به روز ترین سیستم مطالعه و پژوهش علمی با ده ها هزار جلد کتاب در مخزن این کتابخانه مجهز طراحی شده است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که فضای کتابخانه ای و سالن مطالعه مدرسه علمیه امام علی(ع) در سطح کشور بی نظیر است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل از این فضای علمی شاهد رونق و گسترش برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی در مدرسه علمیه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران از وجود بیش از 70 هجره برای طلاب شب خواب در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری خبر داد و تصریح کرد: این مرکز مهم حوزوی مرکز استان ظرفیت حدود 500 طلبه را دارا است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری همچنین از آغاز ساخت مجتمع مسکونی اساتید این مدرسه علمیه در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل این مجتمع می توان از ظرفیت اساتید برجسته حوزه بیشتر در این مدرسه علمیه بهره گرفت.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود از راه اندازی سایت رایانه در مدرسه علمیه امام علی(ع) به منظور انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی از سوی طلاب خبر داد و گفت: این سایت با جدیدترین و به روزترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فرصت بسیار مغتنمی برای طلاب محقق و پژوهش گر است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در سال تحصیلی آینده نیز برای این مدرسه علمیه پذیرش طلبه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در این مدرسه علمیه دارا بودن معدل بالا در دوران دانش آموزی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از برنامه های مهم برای مدرسه علمیه امام علی(ع) گسترش دروس تخصصی و پذیرش طلاب در سطوح بالا است، تصریح کرد: با توجه به امکانات بسیار بالایی که این حوزه علمیه دارد در سطح کشور کم نظیر است و می تواند به مرکزی مهم برای پرورش طلاب سطوح عالی تبدیل شود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات