۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۱۲۵
امام جمعه آمل:

توسعه خانه های عالم سبب تقویت فرهنگ دینی در روستاها می شود

حجت الاسلام مرتضوی گفت: توسعه فعالیت خانه های عالم سبب تقویت فرهنگ دینی در روستاها می شود که ضرورت دارد به این امر مهم توجه شود.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، امروز همزمان با اعیاد شعبانیه و با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، امام جمعه آمل، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، حجت الاسلام آزاد، روحانیان و اهالی، کلنگ ساخت خانه عالم در روستای علو بخش مرکزی آمل زده شد.

حجت الاسلام قدرت الله آزاد آملی گفت: زمین ساخت خانه عالم از سوی خانواده سردار شهید حشمت الله طاهری به مساحت 260 متر مربع اهدا شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت خانه عالم افزون بر کمک های مردمی، خیرین و شورای اسلامی و دهیاری روستا همت خواهند کرد تا این اقدام ارزنده صورت گیرد.

حجت الاسلام آزاد آملی بیان داشت: هدف از ساخت خانه عالم، حضور مستمر روحانی در روستا جهت برپایی نماز جماعت و مراسمات ملی و مذهبی و پاسخگویی به مسائل شرعی مردم است.

حجت الاسلام آزاد آملی با بیان اینکه ساخت خانه های عالم موجب توسعه فرهنگ دینی در روستاها می‌شود، گفت: حضور روحانی در روستاها سبب تقویت مبانی دینی و اعتقادی روستاییان و تعمیق باورهای دینی و رونق گرفتن آیین‌های مذهبی خواهد شد.

وی ادامه داد: همراه بودن روحانیان با مردم در روستاها سبب انس و الفت بیشتر بین اهالی روستاها می‌شود و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای اقشار مختلف، به ویژه در فصل تابستان برای جوانان و نوجوانان و پر کردن بهینه اوقات فراغت آنها نمونه بارزی از فعالیت های این قشر تاثیرگذار است.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل باقدردانی از دست اندرکاران ساخت خانه عالم در روستای علو گفت: توسعه فعالیت خانه های عالم موجب تقویت فرهنگ دینی در روستاها می شود.

امام جمعه آمل اظهارداشت: ضرورت دارد در زمینه راه اندازی خانه های عالم تلاش ارزنده ای وجود داشته باشد که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نقش روحانیان و علمای دینی در شناسایی، بررسی و حل مشکلات جامعه بسیار مهم است که باید از این ظرفیت استفاده درستی صورت گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: روحانیان به عنوان بخشی از بدنه جامعه، باید با نگاهی دقیق، عمیق و بصیر به مشکلات فرهنگی و اقتصادی برای تحقق مطالبات رهبری، رفع مشکلات جامعه و تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند و عزمی شایسته در این راستا داشته باشند./1314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات