۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۱۳۶

برگزاری کارگاه «فقه الاقتصاد» در حوزه علمیه مرند

مدیر حوزه علمیه مرند از برگزاری سلسله جلسات علمی و پژوهشی در این مرکز علوم دینی خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی «فقه الاقتصاد» با استقبال طلاب همراه بوده است.
مدرسه علميه

حجت الاسلام رسول باقری، مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این مرکز علوم دینی پرداخت، اظهار داشت: تمامی برنامه‌های آموزشی و تهذیبی حوزه علمیه مرند با هدف تحقق امر مهم تربیت عالم ربانی و بصیر کارآمد صورت می گیرد.

وی با بیان این‌که طلاب مرندی با فرهنگ جهادی و با پیروی از علمای سلف در تحصیل علوم و معارف اسلامی در کنار کسب فضائل معنوی و معرفتی کوشا هستند، گفت: حاصل این جدیت در تحصیل کسب رتبه‌های برگزیده جشنواره های مختلف علمی پژوهشی در سال‌های گذشته بوده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به این‌که طلابی از 10 استان کشور در حوزه علمیه مرند تحصیل می کنند، افزود: همواره به دنبال جذب نخبگان تحصیلی بوده‌ایم و در این راستا همه ساله کارگاه‌های مختلفی در جهت آشنایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند با شرایط تحصیل در حوزه، برگزار کرده ایم.

وی موفقیت های علمی و پژوهشی طلاب این حوزه علمیه مرند را قابل توجه و ارزشمند دانست و گفت: کسب رتبه اول علمی استانی در پنج سال گذشته، کسب رتبه اول المپیاد علمی شمالغرب کشور در سال ۱۳۹۲، کسب رتبه اول کشوری المپیاد علمی در سال ۱۳۹۵ و کسب رتبه دوم کشوری المپیاد علمی در سال گذشته از جمله موفقیت ها بوده است.

مدیر حوزه علمیه مرند با اشاره به این‌که کارگاه‌های مختلف آموزشی در ایام تعطیل برای طلاب پیش‌بینی و اجرا می شود، افزود: تعطیلی در حوزه علمیه مرند معنا ندارد، حاصل این رویکرد در سال‌های گذشته کسب رتبه نخست در بین مدارس استان آذربایجان شرقی از حیث تعداد آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی است.

وی با اشاره به این‌که تعطیلات حوزه علمیه مرند به کمتر از ۲۰ روز در سال کاهش پیدا کرده است، گفت: تعامل میان طلاب و اساتید به صورت شبانه‌روزی برقرار است و هموراه به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه بوده ایم.

حجت الاسلام باقری از راه‌اندازی دفتر مطالعاتی آثار حضرت آیت الله خامنه ای خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت طرح مباحث تخصصی از جمله موضوع فقه الاقتصاد، برپایی کرسی های آزاداندیشی  و نظریه‌پردازی، نشست های آزاد علمی و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از دیگر فعالیت های این مرکز است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات