۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۶۲۱۴۳

سطح ۴ حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح چهار در حوزه علمیه خواهران تبریز خبر داد.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که توسعه مقاطع تحصیلی و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در استان از مهم‌ترین رویکرد‌های شورای عالی حوزه است، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه در استان تأکید بسیاری بر توسعه مدارس علمیه خواهران در شهرهای مختلف دارد.

وی با بیان این‌که تعداد طلبه و مدارس علمیه خواهران در استان متناسب با نیازهای روز منطقه نیست، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از طلاب خواهر استان به دلیل نبود مقاطع عالی تحصیلی یا از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند و یا قادر به مهاجرت به دیگر شهرهای کشور ندارند، بنابر این به دنبال راه‌اندازی مقاطع عالی تحصیلی در تبریز هستیم.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که پیگیر راه اندازی و تأسیس سطح چهار حوزه خواهران در رشته فقه خانواده هستیم، تصریح کرد: رییس عالی حوزه علمیه استان طی مذاکرات و پیگیری‌هایی که با مدیریت حوزه های علمیه کشور داشته است، موافقت این امر را دریافت کرده و به زودی شاهد جذب طلبه در این رشته خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که سطح چهار حوزه علمیه خواهران در جوار مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز راه‌اندازی خواهد شد، افزود: در ابتدا ظرفیت پذیرش طلبه در این رشته محدود خواهد بود، اما طی برنامه‌ریزی‌هایی که بعمل آمده به دنبال توسعه دیگر رشته و افزایش ظرفیت پذیرش هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی در مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مرکز زیر نظر مرکز پاسخگویی حوزه علمیه برادران استان و حوزه علمیه طالبیه تبریز فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با بیان این‌که مهلت نام‌نویسی در آزمون پذیرش طلبه حوزه علمیه خواهران به اتمام رسیده است، گفت: ظرفیت پذیرش طلبه جدید در مدارس علمیه سطح دو و سه استان 350 نفر است، که هم اکنون 2 مدرسه علمیه سطح سه و 13 مدرسه در سطح دو مشغول ارایه آموزش‌های حوزوی هستند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات