۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۶۲۱۴۸
نماینده خبرگان رهبری:

دولت نباید بخش خصوصی را رقیب خود بداند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: کالای ایرانی زمانی حمایت می شود که دولت ناظر باشد، نه اینکه خود رقیب تولیدکننده بخش خصوصی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع تعدادی از فعالان تولیدی و صنعتی شهرستان مراغه با اشاره به این‌که حمایت از کالای ایرانی با شعار محقق نمی‌شود، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی و سرمایه در گردش هستند.

وی با اشاره به این‌که دولت نباید بخش خصوصی را رقیب خود بداند، خاطرنشان کرد: بهتر است دولت در عرصه اقتصادی نظارت داشته باشد، سوق دادن سرمایه بانک‌ها به سمت تولید نیز انتظاری است که اغلب فعالان این عرصه از دولتمردان و نظام بانکی کشور انتظار دارند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که سیاست‌های انقباضی دولت؛ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراری خواهد داد، افزود: متأسفانه دولت بیشتر خود را علاقه‌مند به خام‌فروشی نفت نشان می دهد، این امر مغایر با مقوله حمایت از تولیدکننده ایرانی و رهایی از اقتصاد تک محصولی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: تولیدکننده ایرانی به دلیل مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی در تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌رو هستند، همین مسائل خلاقیت و انگیزه تولیدکننده را کور می کند، انتظار داریم دولت در تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان برای افزایش اشتغال و تولید همت داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که رفع موانع تولید با شعار محقق نمی شود، ابراز کرد: عدم شایسته‌سالاری، بی‌تدبیری و نظام غلط بانکی موجب شده تا تولیدکننده ایرانی برای فعالیت همواره با چالش‌های متعدد مواجه شود، کالای ایرانی زمانی حمایت می شود که دولت ناظر باشد، نه اینکه خود رقیب تولیدکننده بخش خصوصی باشد.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مانع‌تراشی غرب در اجرای برجام و تسهیل کار برای صادرکنندگان ایرانی گفت: شیطنت غرب به ویژه آمریکا موجب اخلال در اکثر توافقات برجام شده، شاهدیم که هر روز بهانه های غیر برجامی را جهت فشار به ایران مطرح می کنند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: امیدوارم با دولتمردان با تبعیت از رهبری‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، برخورد مناسب و تصمیم گیری قاطع در برابر رفتارهای غیرقانونی و مغایر با تعهدات بین‌المللی دولت آمریکا داشته باشند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات