۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۶۲۱۵۲
حجت الاسلام مداحی مطرح کرد؛

نقش کلیدی رسانه ها در بازاریابی کالاهای داخلی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن از طریق « نفت» بر اقتصاد کشور فشار وارد می کند، گفت: باید با حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد کشور را متکی بر تولید داخلی کنیم تا توطئه های دشمن خنثی شود.
حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام عباس مداحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اشاره به اهمیت نقش تبلیغات در ترغیب جامعه نسبت به حمایت از کالای ایرانی گفت: رسانه ها همانطور که می توانند نقش تقویت کننده ای در زمینه حمایت از تولید ملی ایفا کنند، همانطور هم می توانند نقش مخرب داشته و با تبلیغات سوء علیه کالای ایرانی جریان سازی کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما امروزه شاهد هستیم که استکبار جهانی از طریق رسانه هایی که در اختیار دارد، جلوه گری کرده و خودش را در انظار عمومی زیبا جلوه داده است و از سویی هم دین اسلام را که دین رحمت است، خشن و زشت می نمایاند.

وی با بیان اینکه رسانه های داخلی نقش مهمی در خنثی کردن نقشه های دشمن دارند و امروزه باید برای مقابله با استکبار جهانی به تبیین شاخصه های اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در جهت آن بپردازند، اظهار داشت: امروز دشمن از حربه اقتصادی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کند، بنابراین همه باید با محقق کردن اقتصاد مقاومتی به پیکار با دشمن برویم.

فواید حمایت از کالای ایرانی

حجت الاسلام مداحی به تشریح فواید استفاده از کالای ایرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: نخستین فایده ای که می توان برای این موضوع برشمرد «خوداتکایی و عزت مندی جامعه اسلامی ایرانی» است، زیرا اگر مردم از کالای ایرانی استفاده کنند، کارخانجات و کارگران داخلی مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصاد می چرخد.

این پژوهشگر حوزوی دومین فایده حمایت از کالای ایرانی را «لبیک به مقام معظم رهبری» خواند و بیان کرد: تاریخ اثبات کرده است که جوامعی که به رهبر خود اهمیت داده اند و از رهنمودهای شان پیروی کرده اند به سعادت و پیروزی رسیده اند، بنابراین رسیدن به عزت مندی و پیروزی مبتنی بر اطاعت رهبر معظم انقلاب است.

وی سومین فایده حمایت از کالای ایرانی را اینگونه توصیف کرد: حمایت از کالای ایرانی سبب اشتغال زایی نیز می شود، بدین صورت که اگر مردم از تولید داخلی حمایت کنند، تولیدکنندگان و کارگران دلگرم شده و با تلاش بیشتری کار می کنند.

حمایت از کالای ایرانی نجات بخش اقتصاد از وابستگی به نفت

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه عدم وابستگی به دیگران، شکوفایی استعدادهای ایرانی، خودباوری، خودکفایی و عدم وابستگی اقتصاد به نفت از دیگر فواید حمایت از کالاهای ایرانی است، ابراز کرد: امروزه شاهد هستیم که دشمن از طریق نفت بسیار بر اقتصاد کشور فشار وارد می کند؛ بر این اساس باید با حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد کشور را متکی بر تولید داخلی کنیم تا توطئه های دشمن خنثی شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تولید کنندگان داخلی باید با تولید کالاهای با کیفیت، رضایت مشتری ها را جلب کنند، اظهار کرد: اگر تولیدکنندگان کالای با کیفیت تولید کنند، بی تردید مورد حمایت مردم قرار خواهند گرفت.

وی تبلیغ تولیدات داخلی را از سوی رسانه ها الزامی دانست و یادآور شد: رسانه ها باید نقش کلیدی خود را در زمینه فرهنگ سازی در حمایت از کالای ایرانی درک کنند و زیبایی های استفاده از کالای ایرانی را تبیین کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات