۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۱۵۳
حجت الاسلام عیسوی تأکید کرد؛

تحقق "عزم ملی" مهم ترین لازمه دولت سازی اسلامی

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه مهم ترین لازمه دولت سازی اسلامی «عزم ملی» است، گفت: نمی شود مسأله اصلی جامعه را کنسرت قرار داد و انتظار داشت که مشکلات جدی مردم، مورد مطالبه قرار گرفته شود.
حجت الاسلام محمود عیسوی

حجت الاسلام محمود عیسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «ایستادگی و استقامت مدیران نظام، دشمن را به عقب نشینی وادار می کند» به تبیین رویکرد مدیران نظام در عرصه بین الملل پرداخت و گفت: بهترین رویکردی که مدیران و دولتمردان باید در مقابله با دشمن در سطح بین الملل داشته باشند، رویکرد «اقتصاد مقاومتی» است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروزه دشمن در عرصه اقتصادی شروع به جنگ کرده است، ادامه داد: دشمن در عین حالی که در سایر ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره با ما به جنگ پرداخته، در عرصه اقتصادی بیشتر سرمایه گذاری کرده تا بتواند از این طریق کشور را تحت فشار قرار دهد، بر این اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با دشمن است.

وی افزود: وزارت خارجه در چارچوب وظایفی که بر عهده دارد، موظف است بسترهای لازم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ارتباط با روابط بین المللی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مستقل در دنیا پی ریزی کند.

دولتمردان باید به احکام اسلامی معتقد باشند

حجت الاسلام عیسوی اجراسازی احکام اسلامی را مهم ترین استلزام تحقق دولت اسلامی دانست و بیان کرد: دولتمردی که اعتقادی به احکام اسلامی نداشته باشد و توانمندی اسلام را برای حل مسائل جامعه قبول نداشته باشد، نمی تواند در برابر قدرت های خارجی عرض اندام کند و در تحقق دولت اسلامی به معنای واقعی موفق نخواهد شد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به نقش مسؤولان در گسترش فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران ابراز کرد: حاکمیت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، نقش تعیین کننده ای در فرهنگ ایستادگی مردم دارند و می توانند با به کارگیری انرژی آنها به رفتارهای جامعه جهت داده و نقش هدایت گری ایفا کنند.

عملکرد مسؤولان تعیین کننده مسیر نظام است

وی با اشاره به حدیث «النّاسُ عَلی دینِ مُلوکِهِم» اظهار داشت: در اوایل انقلاب مسؤولان ساده زیست، عدالت طلب، عدالت محور و قانع بودند و وارد کارهای تجاری نمی شدند، برای همین مردم بیشتر پای نظام ایستاده بودند و از همه وجودشان برای حفظ نظام مایه می گذاشتند، اما امروزه بسیاری از ویژگی های مذکور در سیره رفتاری مسؤولان کمرنگ شده است، بخاطر همین در جامعه شاهد آسیب ها و مشکلات هستیم.

حجت الاسلام عیسوی با تأکید بر اینکه مهم ترین لازمه دولت سازی اسلامی «عزم ملی» است، ابراز داشت: برای ساختن دولت اسلامی جناح های مختلف سیاسی و عموم مردم باید مطالبات شان در راستای آنچه که مقتضای دولت اسلامی است، باشد، زیرا نمی شود مسأله اصلی جامعه را کنسرت و امثالهم قرار داد و انتظار داشته باشیم که مشکلات جدی مردم، مورد مطالبه قرار بگیرد و دولت ها خودشان را ملزم بدانند که وظایف خود را اجرا کنند، بنابراین با وجود این تناقض ها، دولت اسلامی خواب و خیالی بیش نخواهد بود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات