۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۲۱۹۱
رییس هیات مدیره موسسه امام هادی:

همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه برگزار می‌شود

حجت الاسلام میرلوحی گفت: همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرلوحی رییس هیات مدیره موسسه امام هادی(ع)، امروز در نشست خبری همایش «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» که با اصحاب رسانه در ساختمان حوزه ریاست دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) در حدیث شریف ثقلین می‌فرمایند: قرآن کریم و اهل بیت(ع) دو میراث گران قدر است که از خود به یادگار می‌گذارم این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد شوند؛ مسلمانان تا زمانی که قرآن و عترت متمسک شوند گمراه نمی‌شوند.

وی افزود: اهل بیت(ع) ترجمان حقیقت و باطن قرآن کریم هستند، خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: ما تو را مبعوث کردیم تا آیات ما را تفسیر کنی؛ پیامبراکرم(ص) در غدیر خم امام علی(ع) را پس از خود به عنوان مفسر و مبین قرآن کریم معرفی کردند.

حجت الاسلام میرلوحی با بیان اینکه اسلام بدون حدیث بی معنا و قرآن بدون حدیث کفایت نمی‌کند، ابراز کرد: حدیث و روایات ائمه اطهار(ع) برای ما حجت است. از همان دوران حیات رسول خدا(ص) مخالفت با حدیث آغاز شد و برخی روایات را بر خود حجت نمی‌دانستند در حالی که از همان دوران نوشتن و جمع آوری حدیث آغاز شد.

رییس هیات مدیره موسسه امام هادی(ع) با اشاره به اینکه در حفظ و صیانت از احادیث اولیای الهی جان‌های فراوانی داده شده است، اظهار داشت: در دهه اخیر یک موج روشنفکری در برخی مجامع باب شده که می‌گویند زمانی که قرآن است نیازی به حدیث نیست و نغمه جدایی از احادیث را سر می‌دهند این گونه سخنان در زمان انقلاب هم بود، همین افراد بودند که شهید مطهری را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: نغمه بازگشت به قرآن در ظاهر بسیار زیبا است اما باید توجه داشت این قرآن همان قرآنی است که معاویه بر سر نیزه کرد.

حجت الاسلام میرلوحی در خصوص همایش تخصصی واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه، گفت: این همایش همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج) روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

رییس هیات مدیره موسسه امام هادی(ع) ادامه داد: این همایش با پیام مراجع تقلید از ساعت 17 آغاز و تا ساعت 19 ادامه خواهد یافت لازم به ذکر است در این همایش از کتاب «اعتبار سنجی حدیث شیعه» نوشته سید علیرضا حسینی شیرازی که از شاگردان حضرت آیت الله شبیری زنجانی هستند رونمایی می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات