۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۳۰۸
با حضور آیت الله خاتمی؛

پایگاه جامع الأحادیث رونمایی می شود

با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی از پایگاه جامع الاحادیث، به همراه نرم افزارهای معجم موضوعی بحارالانوار ۲ و معجم موضوعی کتب اربعه رونمایی می شود.
بازدید اعضای خبرگزاری رسا از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

حجت الاسلام سیداحمد الحسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر رونمایی از آثار مرکز تحقیقات کامپیوتری نور گفت: با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی از پایگاه جامع الاحادیث، به همراه نرم افزارهای معجم موضوعی بحارالانوار 2 و معجم موضوعی کتب اربعه رونمایی خواهد شد

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ادامه داد: این مراسم روز پنج شنبه ششم اردیبهشت ساعت 10 تا 12 در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزارهای ارائه شده به صورت معجمی است که با استفاده از شیوه تحلیل و بررسی متن، غنی سازی و ارائه شده است که در این شیوه در مرحله نخست ازمیان متون، موضوعات و از میان موضوعات نمایه های دو کلمه ای استخراج می شوند که به کار بر و پژوهشگر حدیثی  در دسترسی راحت و منسجم به احادیث کمک فراوانی می کند.

حجت الاسلام الحسینی با اشاره به ویژگی های پایگاه اینترنتی جامع الأحادیث گفت: در این پایگاه بیش از 400 هزار حدیث از احادیث شیعه در دسته بندی ها و فیلتر های مختلف ارائه شده است که قابلیت های جدیدی از جمله گروه بندی احادیث که با استفاده از آن می توان لیستی از احادیث تکراری به دست  آورد اضافه شده است.

وی ادامه داد: مقایسه میان 5 نوع متن، استخراج احادیث مرتبط، حدیث در کتب و ایجاد پرونده حدیث از دیگر ویژگی های پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث به شمار می روند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات