۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۶۲۳۲۷
معاون آموزش مدرسه امام صادق اندیمشک تأکید کرد؛

ضرورت تدریس عملی و کاربردی فقه جهت تسلط بر احکام

حجت الاسلام دریکوند گفت: طلاب باید فقه را به صورت کاربردی و عملی فراگیرند تا بر احکام فقهی و اصولی تسلط داشته باشند.
فقه

حجت الاسلام مصطفی دریکوند، معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تاکنون 20 نفر برای نام نویسی سال تحصیلی جدید به حوزه مراجعه کردند، اظهار داشت: سال گذشته 20 طلبه پذیرش شدند اما برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش 40 تا 50 طلبه را داریم که پیگری های لازم برای این تعداد صورت گرفته است.

معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک در رابطه با شرایط پذیرش طلبه ابراز داشت: بومی بودن، معدل 17 به بالا، علاقه مندی به تحصیل در حوزه، پذیرش از میان دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم و سوم راهنمایی و فعالان فرهنگی در مساجد اولویت مدرسه در پذیرش طلبه است که مبلغان و روحانیان مدرسه نیز براساس همین ویژگی ها به جذب و معرفی طلبه خواهند پرداخت.

این مقام مسؤول عنوان داشت: مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک سال گذشته در برگزاری برنامه های تهذیبی رتبه اول را به دست آورده است ضمن اینکه بسیاری از اساتید شبانه روز در آن حضور دارند.

حجت الاسلام دریکوند به پایه های تحصیلی مدرسه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی به ما گونه ای است که یک طلبه پس از پایان هر پایه تحصیلی مسلط به مباحث قرآنی (تفسیر، روخوانی، روانخوانی) و ادبیات عرب باشد ضمن اینکه فقه را به صورت کاربردی و عملی فراگیرد تا بر احکام فقهی و اصولی تسلط داشته باشد.

وی با بیان اینکه محدوده کتاب های درسی طلاب حوزه پایان یافته است، خاطرنشان کرد: محدوده درسی برخی کتب پیش از فرا رسیدن سال نو پایان یافت و هم اکنون طلاب در فرجه امتحانی به سر می برند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات