۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۲۳۶۹
مدیر حوزه علمیه همدان:

روحانیان از فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی غافل نشوند

آیت‌الله موسوی اصفهانی نقش روحانیان و طلاب را در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: روحانیان باید نقش فرهنگ سازی را درباره این مقوله مهم ایفا کنند.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیتالله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه استان با اشاره به شعار سال 97 اظهار داشت: سال 97 در حالی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده که طی سال ها گذشته نیز این مفهوم به صورتی کاملاً روشن در نام گذاری ها مدنظر قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بدون حمایت از کالای ایرانی معنا و مفهومی ندارد و دو سال پیش نیز در تبیین شعار سال یکی از محورهای مهم آن حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی بود، در سال گذشته نیز «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در صورت تحقق منجر به افزایش تولید داخلی و کالای ایرانی می شد.

آیتالله موسوی اصفهانی گفت: لازمه چنین تحولی نیز حمایت از تولید داخل و کالای داخلی است، از این رو از یک نگاه نام گذاری امسال نیز با نام حمایت از کالای ایرانی ادامه روندی است که تا رسیدن به نقطه مورد انتظار مسیری طولانی در پیش دارد.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم شعار امسال را می توان تمرکز آن بر روی نقطه ثقل اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولید داخلی دانست، عنوان کرد: در حقیقت مقام معظم رهبری با این نام گذاری به صورت کاملاً شفاف مهم ترین بند اقتصاد مقاومتی را مطالبه کرده اند.

مدیر حوزه علمیه همدان اذعان کرد: رفع موانع تولید داخلی در تمام سطوح مدیریتی، جلوگیری از قاچاق گسترده کالا، کنترل واردات کالا چه از طرف بخش خصوصی و چه از طرف دولت مهم ترین مراحلی است که برای تحقق این شعار باید به منصه ظهور گذاشته شود.

وی اضافه کرد: بسیج منابع و امکانات در حمایت از صنایع داخلی و کالای ایرانی مانند منابع بانکی و نظارت، کنترل بر کیفیت کالای ایرانی و برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی از دیگر اقداماتی است که باید در به آن پرداخته شود.

آیتالله موسوی اصفهانی در ادامه سخنان خود نقش روحانیان و طلاب را در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: روحانیان باید نقش فرهنگ سازی را درباره این مقوله مهم ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش تبلیغ در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: علما و روحانیان با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف تبلیغ و با استفاده از این ظرفیت عظیم در جامعه اسلامی به تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در بخش تولید و اشتغال بپردازند.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: بخش فرهنگی و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول واقع شود و طلاب، روحانیان و نخبگان علمی کشور درباره این مقوله مهم باید کارهای پژوهشی و ارائه مقالات را آغاز کنند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات