۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۶۲۳۷۳
حجت الاسلام آزادیخواه تشریح کرد؛

نقش مهم مسؤولان، مردم و تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسؤولان، مردم و تولیدکنندگان به عنوان سه ضلع مثلث برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی و در این جهت اقدام کنند، ایران اسلامی باوجود تحریم‌ها به کشوری سرمایه‌دار و با ثبات اقتصادی تبدیل خواهد شد.
احد آزادیخواه(تیتر)

حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار کرد: عنوانی که رهبر معظم انقلاب برای امسال اعلام کردند، دارای سه رکن اساسی است.

وی با بیان اینکه مردم، مسؤولان و تولیدکنندگان سه رکن اساسی در تحقق حمایت از کالای ایرانی هستند، ادامه داد: با تأملی در راز پیشرفت کشورهای توسعه یافته خواهیم دریافت که نحوه عملکرد این سه گروه سبب توسعه کشورهای پیشرفته دنیا شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه اضافه کرد: اگر مسؤولان، مردم و تولیدکنندگان به عنوان سه ضلع مثلث برای تحقق شعار سال برنامهریزی و در این جهت اقدام کنند، ایران اسلامی باوجود تحریمها به کشوری سرمایهدار و با ثبات اقتصادی تبدیل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هرکدام از سه گروه مذکور دارای وظیفهای هستند، گفت: وظیفه مسؤولان بسترسازی برای رونق تولید داخلی است که تسهیل سازی برای تولیدکننده در زمینههای ارائه تسهیلات بانکی، کاهش مالیات و ارائه خدمات بیمه و خدمات آب، برق و گاز و تسهیل در صدور مجوزها مهمترین اموری است که باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه عنوان کرد: دومین وظیفه دولت مبارزه جدی با قاچاق کالا است که متأسفانه امروزه شاهد هستیم که حد وسیعی از مصرف جامعه از طریق قاچاق کالا تأمین میشود که پشت پرده آن مافیایی وجود دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی وظیفه تولیدکنندگان را ارتقای کیفیت تولید داخلی دانست و ابراز کرد: توجه به رقابت تولیدات وارداتی و داخلی از وظایف مهم تولیدکنندگان است که مورد غفلت تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: متأسفانه امروزه برند ایرانی به عنوان برندی دارای کیفیت ضعیف معرفی شده است بنابراین تولید کنندگان باید درصدد باشند این ذهنیت در سطح جامعه از بین برود.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: مردم ضلع سوم شعار سال هستند و باید از ریز تا درشت کالای مصرفی خود را از محصولات ایرانی انتخاب کنند و الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

وی در ادامه سخنان خود به درون زا بودن اقتصاد تأکید کرد و افزود: درون ‌زا بودن اقتصاد از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه برخی از مسؤولان به این باور نرسیدهاند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: درون زا بودن به معنی رونق اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار به این امر تأکید کردهاند چراکه هنگامی که همه اقلام مصرفی جامعه در داخل کشور تولید شود، درآمد زایی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این شرایط به ارزش پول اضافه خواهد شد و در ادامه این روند کالای داخلی وارد رقابت بازار جهانی میشود که بستر برونگرایی در این شرایط فراهم خواهد شد چراکه رهبر انقلاب در کنار درونزا بودن اقتصاد موضوع برونگرایی را مطرح کردند که همان صادرات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به نقش بیبدلیل روحانیان در تحقق شعار عنوان کرد و گفت: مهم ترین وظیفه شبکه تبلیغی، اطلاع رسانی است و تبیین مطالبات رهبری به عامه مردم است و باید توجه کرد که روحانیان باید در تحقق مطالبات رهبری از خود آغاز کنند.

وی با بیان اینکه مساجد، تکایا و هیئات مذهبی دارای ظرفیت بالایی هستند، افزود: مردم سخن روحانیت را میپذیرند چرا که شیفته روحانت هستند و هنوز رابطه صمیمی و معنوی بین مردم و روحانیت خودنمایی میکند بنابراین روحانیان نباید از نقش خود در تحقق مطالبات رهبری غافل شوند.

حجت الاسلام آزادیخواه عنوان کرد: روحانیان در حوزه تحقق شعار سال باید ورود پیدا کنند و در طول یکسال محور منبرها و سخنرانیهای خود را عنوان سال قرار دهند که در این صورت حمایت از کالای ایرانی تحقق خواهد یافت همان گونه که روحانیت مباحثی مانند اعتکاف، اربعین حسینی را در جامعه احیا و نهادینه کردند./979/ت303/ب1

ارسال نظرات