۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۲۳۸۵
امام جمعه بندپی غربی:

رمز ماندگاری شهدا الهی شدن است

حجت الاسلام حاجی زاده رمز ماندگاری شهدا را الهی شدن آن ها دانست و گفت: شهادت بهترین و بالاترین معامله یک انسان با خداوند متعال است از این رو باید با تاسی به شهدا منحرفان و غفلت زده ها را از خواب بیدار کرد.
محمدعلی حاجی زاده محمدعلی حاجی زاده محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی امروز در مراسم هم اندیشی بزرگداشت شهدای بندپی غربی در شهرخشرودپی با اشاره به ارزش و جایگاه بالای شهدا، گفت: شهدا آیات الهی هستند که ما را به نور الهی و اهل بیت(ع) متصل می کنند.

وی افزود: بزرگداشت مقام شهدا و یادواره های شهدا برای تبیین جایگاه شهادت و استمرار این مسیر نورانی است.

استاد حوزه علمیه بابل با تاکید بر شناساندن ویژگی های برجسته شهدا برای جامعه، خاطرنشان کرد: شهدا ولایت پذیری و ایمان الهی خود را با فدا کردن بهترین و برترین سرمایه یعنی جان خود در راه کسب رضای الهی به اثبات رساندند.

وی رمز ماندگاری شهدا را الهی شدن آن ها دانست و تاکید کرد: بنا بر وعده الهی هر کس که با خداوند معامله کند، خداوند او را ماندگار می کند و شهادت بهترین و بالاترین معامله یک انسان با خداوند متعال است.

حجت الاسلام حاجی زاده بلوغ را زمان شناخت و ثبات شخصیت انسان دانست و اظهار داشت: نوجوان در سن بلوغ به دنبال یک الگو برای شکل دادن به شخصیت و هویت خود است و در زمانی که دشمنان با رسانه های خود به دنبال معرفی الگوهای غربی به نسل جدید جامعه ما هستند، معرفی شهدای شاخص و تکریم و تعظیم شخصیت آن ها عنصری موثر در این مسیر است.

وی افزود: برخی از شهدا به لحاظ ویژگی های خاص از دیدگاه نوجوانان ما قابلیت تکثیر شخصیت و تعمیم این ایمان در دل آن ها وجود دارد و باید در این زمینه کار فرهنگی موثر صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه بابل بر تولید آثار هنری و فرهنگی از شهدا تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال دور کردن از مسیر شهادت طلبی و ایثار است تا انقلاب ما را دچار استحاله کند اما خداوند با عنایت خاص خود راه جدیدی را برای ما گشود.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم شهدایی از نسل جدید جامعه ما هستند که بسیاری از آن ها دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند اما عطر شهادت را به لحاظ کار فرهنگی مانند یادواره های شهدا به مشام آن ها رسید.

حجت الاسلام حاجی زاده با تکریم از شخصیت شهید رجایی فر، تصریح کرد: شهدایی مانند شهید مدافع حرم حسن رجایی فر مراتب عرفان و سلوک را در بستر اخلاص عمل و جهاد در راه خدا سیر کرده اند و گویا سال ها در بالاترین مراتب علمی عرفان مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: در جای جای وصیت نامه شهدا تاکید بر ولایت پذیری و اطاعت از ولایت به چشم می خورد از این رو باید با تاسی به شهدا منحرفان و غفلت زده ها را از خواب بیدار کرد./۱۳۱۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات