۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۶۲۳۹۷
با حضور ‌آیت الله سبحانی؛

برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام تجلیل شدند+اسامی

دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
مسابقات قرآن طلاب
مسابقات بین المللی طلاب علوم دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جهان اسلام عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سامان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نقش قرآن در هدایت بشرعنوان کرد: قرآن، کتاب جامعی است که برای هدایت انسان ها از سوی خداوند متعال نازل شده است.

وی افزود: دشمنان اسلام چند قرن برنامه ریزی کرده اند تا اسلام و قرآن را تنها در مسائل عبادی خلاصه کنند در حالی که قرآن«تبیان کل شیء» است.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی به عنوان سخنران ویژه این مراسم به تبیین ویژگی های قرآن پرداخت و گفت: قرآن صراط مستقیم و راه هدایت را به بشریت نشان می دهد ولی متأسفانه جوامع بشری از قرآن جدا هستند.

وی تأکید کرد: قرآن توانسته است معارف و فرهنگی را برای انسان ایجاد کند که اگر این کتاب آسمانی نبود، این معارف از بین می رفت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام تجلیل به عمل آمد.

در رشته قرائت و تفسیر قرآن کریم، محمد زاهدی از ایران، علی حسن عبدالعلی از عراق و محمدرضا نوری از افغانستان رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته حفظ و تفسیر؛ محمود نوروزی از ایران حائز رتبه نخست شد، احمد یسری محمد محمد از مصر رتبه دوم را به خود اختصاص داد و محمد تیجانی از غنا سوم شد.

در رشته خطابه قرآنی حصان محمد ولی برکات از سوریه اول شد و محمد ماجد بشری از یمن و احمد غرباوی از ایران حائز رتبه های دوم و سوم شدند.

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام، از اول تا چهارم اردیبهشت ماه با حضورشرکت کنندگانی از 47 کشور جهان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات