۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۵۶۴
رییس مجلس شورای اسلامی:

مردم ما با تمسک به قرآن مقابل گستاخی‌های آمریکا استقامت می‌کنند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیست و آمریکا بدانند که مردم ما با تمسک به قرآن در مقابل گستاخی‌های آنها استقامت می‌کنند.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی برگزار شد، گفت: مردم در توسعه فرهنگی یک کشور نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشانه توسعه فرهنگی یک کشور می‌دانند اما جوهره اصلی فرهنگ فکری است که سبب پایداری و استقامت آن شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی با سایر فعالیت‌های فرهنگی فاصله زیاد و نقش برتر را دارد اما خارج از مولفه‌های فرهنگی نیست، عنوان کرد: راه توسعه حقیقی کشورها انس مردمش با قرآن است، بر اساس آیات قرآن و روایات حاملان قرآن جایگاه رفیعی دارند و بزرگترین نعمت تعلیم قرآن است.

لاریجانی ادامه داد: انسان برای دستیابی به حقیقت عالم باید به قرآن تمسک داشته باشد کسانی که چنین باشند به نوعی تجلی خداوند را در خود مشاهده کرده و به بالاترین درجات انسانیت دست پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است، ابراز کرد: کسانی که قرآن را حفظ کرده و حامل و عامل به آن باشند گویا نبوت را در درون خود متجلی ساخته و بزرگترین نعمت الهی را برای خود فراهم کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بزرگترین نعمت الهی برای انسان عالم شدن به قرآن کریم است کما اینکه در سوره الرحمن خداوند از قرآن به عنوان بزرگترین نعمت یاد می‌کند که در صورت عرضه به کوه متلاشی می‌شد.

لاریجانی با بیان اینکه تمسک به قرآن سبب کمال واقعی است، اظهار داشت: برای دستیابی به حقیقت عالم و توسعه فرهنگ کشور باید به قرآن رجوع کنیم، همچنین امت اسلامی برای پیشرفت و دوری از فتنه‌ها باید به قرآن تمسک جوید.

وی با تشکر از سازمان اوقاف و صداوسیما  گفت: بهترین مسیر رشد و کمال یک جامعه تمسک به قرآن و برگزاری چنین محافل قرآنی است بنابراین رسانه‌های داخلی، همه مردم و خانواده‌ها باید در این زمینه تلاش داشته باشند که انگیزه حرکت به سوی قرآن افزایش یابد، حتی در بخش‌های نظامی ما نیز آموزش‌های قرآنی داده شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن سبب استقامت و پایداری افراد می‌شود طوری که جز بر خدا توکل نکرده و بر همین اساس موفق می‌شوند.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز سالروز فضاحت و شکست آمریکا در ماجرای طبس است، عنوان کرد: بر اساس فرمایش امام راحل شن‌ها ماموران الهی بودند چراکه خداوند یاری‌دهنده جامعه‌ای است که بر او توکل کرده باشد.

وی درباره تهدیدهای اخیر ترامپ، اظهار داشت: این رییس جمهور خودشیفته و عقب‌افتاده آمریکا تصور نکند با چنین تهدیدهایی ملت ما را ترسانده یا آنها را عصبانی خواهد کرد، بلکه آنها باید از ملت صبور و با تجربه کشورمان بترسند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران راه خود را می‌داند، افزود: آمریکایی‌ها خیال می‌کنند که با الفاظ و ژست‌هایی فضاحت‌بار بر ملت قرآنی ما اثر می‌گذارند اما نمی‌‌دانند که ما بر راه امام راحل استوار هستیم و مانورهای دیپلماتیک آنان بر اراده این ملت اثر نخواهد گذاشت.

لاریجانی با بیان اینکه دفاع از مظلوم افتخار ما است، گفت: در قانون اساسی ما بر دفاع از هر مظلومی تاکید شده است بر همین اساس ما از مردم مظلوم فلسطین و یمن حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر صهیونیست و آمریکا بدانند که ما رفتار آنها را رصد می‌کنیم و در وقتی مناسب جواب آنها را خواهیم داد چراکه راه روشن امام راحل در دل مردم ما ادامه دارد، و آنان با تمسک به قرآن در مقابل گستاخی‌های آنها استقامت می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشورهای دم‌دمی مزاج که در مقابل رژیم صهونیستی و ابرقدرتها زانو زدند بدانند که آینده خوبی نخواهند داشت، آنان باعث شدند که دشمنان بر ملت مسلمان منطقه گستاخ شده و شخصی همچون کسینجر بگوید که ارزش منابع نفتی منطقه بیشتر از خود اعراب است.

 لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت قرآنی سبب استقامت و مقاومت جامعه اسلامی می‌شود بنابراین باید قرآنیان شرایط دنیای اسلام را با تکیه بر آموزه‌های روشن الهی تغییر دهند./813/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات