۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۲۶۷۰
مولوی حسینی بر:

اعتقاد اهل سنت به امام مهدی و ظهور ایشان، امری قطعی است

رابط نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به اصول مشترک میان مذاهب اسلامی تأکید کرد که اعتقاد اهل سنت به امام مهدی و ظهور ایشان، امری قطعی است.
مولوی یعقوب حسین بر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز آغاز شده و تا ظهر فردا ادامه خواهد داشت.

مولوی یعقوب حسین‌بر رابط نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز نگرانی از شرایط کنونی جهان و تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان، اظهار داشت: همایش دکترین مهدویت می تواند گامی برای ایجاد همدلی میان امت های اسلامی باشد.

وی در ادامه نسبت به حضور علمای مذاهب اسلامی در این همایش را مسأله ای ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز دشمنان در صدد هستند تا اختلافات جزئی و اندک مسلمانان را بزرگ جلوه دهند و از این طریق به اهداف کثیف خود دست پیدا کنند.

مولوی حسین‌بر تصریح کرد: آنها از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به اسلام و نظام های اسلامی فروگذار نمی کنند و شبانه روز در حال تلاش هستند که میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند ولی این گونه حضور علمای اسلام در کنار هم و همدلی و همفکری آنها می تواند این توطئه را خنثی کند.

وی با اشاره به اشتراکات فراوانی که میان مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی وجود دارد، عنوان کرد: ما مشترکات زیادی داریم که نقاط اختلافی در برابر آنها دیده نمی شود، به همین دلیل می توانیم با تأکید بر همین نقاط مشترک بر وحدت و همگرایی میان خودمان تأکید کنیم.

رابط نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش تصریح کرد: همه ما مسلمان ها در اصول کلی از جمله توحید و نبوت و معاد مشترک هستیم و اختلافات بسیار جزئی داریم به همین جهت می توانیم بگوییم که گویا اختلافی میان امت اسلامی وجود ندارد و همه ما مثل برادر در یک خانواده هستیم.

وی با بیان این که اختلاف افکنی دشمنان و دامن زدن به آنها سبب تضعیف دین مبین اسلام می شود، یادآور شد: از همین جا است که به ضرورت برگزاری‌ همایش دکترین مهدویت می رسیم چراکه این گونه همایش ها نقش زیادی در گسترش وحدت اسلامی خواهد داشت.

مولوی حسینی‌بر در پایان اعتقاد اهل سنت به امام مهدی را امری مستحکم و قوی دانست و خاطرنشان کرد: ما نیز همچون برادران شیعه خودمان صد در صد به این مسأله اعتقاد داریم که روزی فردی خواهد آمد که با ظهور خود، ضمن برپایی عدالت در سراسر جهان به حکومت های طاغوتی و ظالم پایان خواهد داد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات