۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۶۲۷۲۲
امام جمعه موقت تبریز:

تمام تلاش آمریکا برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی اسنت

حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: یکی از نقشه‌های شوم ایالات متحده آمریکا ناامن کردن منطقه برای تأمین امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اظهارات ضدایرانی رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: یکی از نقشه‌های شوم ایالات متحده آمریکا ناامن کردن منطقه برای تأمین امنیت پایدار رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان این‌که پروژه ایران‌هراسی ترامپ در کشورهای عربی منطقه، با هدف فروش تسلیحات کارخانه‌های آمریکایی در حوزه خلیج فارس است، افزود: آمریکا به خوبی راه و روش دوشیدن کشورهای عرب منطقه را می‌داند، از این روست که با هر توطئه‌ای برای حضور در منطقه تلاش می کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که عامل اصلی جنگ، تروریسم و ناامنی در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها کشور امن منطقه با وجود تمامی تهدیدهای موجود، ایران اسلامی است، به همین خاطر است که غرب نهایت تلاش خود را برای تزلزل در وضعیت موجود به خرج می دهد.

وی ادامه داد: غرب پس از ترور، جنگ، تحریم، فتنه‌گری و انواع توطئه های سیاسی که با هدف براندازی انقلاب اسلامی ایران انجام داده است؛ امروز به این نتیجه رسیده که باید با ترویج سبک زندگی غربی، باورهای ضداسلامی و بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام، انقلاب اسلامی را از درون نابود کند.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با تأکید بر این‌که ملت ایران امنیت داخلی و خارجی خود را تحت هر شرایطی حفظ کرده و به هیچ احدی اجازه از بین بردن آن را نخواهند داد، ادامه داد: هر توطئه‌ای که در راستای بر هم زدن امنیت داخلی کشور باشد، از سوی خود مردم خنثی خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امیدواریم تمامی وعده‌های داده شده و مصوبات سفر گذشته و کنونی، عملیاتی و محقق شوند، مردم آذربایجان چشم امید به دولتمردان خود دارند تا تمامی قول‌های داده شده؛ عینیت پیدا کنند.

وی با بیان این‌که در جریان سفر دو روزه رییس جمور شاهد افتتاح رویداد بین المللی تبریز 2018 نیز بودیم، خاطرنشان کرد: تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است؛ بنابر این انتظار داریم تاریخ، هویت و فرهنگ دینی و شیعی این خطه از کشور به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

حجت الاسلام مطهری‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: اگر می‌خواهیم شعار سال محقق شود؛ ناگزیر به تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی بدون توجه به حقوق کارگران تحقق نخواهد یافت، افزود: کارگران چرخ‌های صنعت و اقتصاد کشور هستند؛ اگر حقوق آنان محقق نشود؛ قطعا تمام سیاست های اقتصادی دولت شکست خواهد خورد، البته بای میان کارگر و کارفرما آشتی برقرار کنیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که توجه به کارگر و احقاق حقوق کارگران اصلی‌ترین راه رونق‌بخشی شعار سال و توجه به کالای ایرانی و ارتقای کیفی تولید ملی است، گفت: اگر کارگری بیکار شود یعنی تولید ملی با مشکل مواجه می‌شود، انتظار داریم دولت مشکلات تولیدکنندگان داخلی را برطرف کنند تا هیچ کاری بیکار نشود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: تمامی آثار شهید مطهری قابل استفاده است، مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها باید بیش از گذشته به سیر مطالعاتی طلاب و دانشجویان اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این‌که کتب شهید مطهریدر همه مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و ... قابل استفاده است، تصریح کرد: توصیه‌های به‌روز، جامع و مبتنی بر ارزش‌های دینی و قرآنی شهید مطهری راه نجات نظام آموزشی کشور است، طرح تحول در نظام آموزش و پرورش کشور نباید تنها در مسائل سطحی و ظاهری خلاصه شود.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که راه حل بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در اصلاح نظام آموزشی کشور خلاصه می شود، گفت: شخصیت و سبک زندگی افراد از همان دوران تحصیل در مدارس شکل می گیرد، اگر در آن دوران تربیتی حساست‌های لازم صورت گیرد، آینده جامعه درخشان خواهد بود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات