۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۲۷۵۳
قالیباف:

سیاست ایران حفظ وحدت میان کشورها و مذاهب اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران جز به سیاست حفظ وحدت کشورهای اسلامی فکر نمی کند و نخواهد کرد.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد باقر قالیباف عصر امروز در افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان که در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت در امت اسلامی و کشورهای اسلامی هستیم.

وی افزود: وحدت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و تنها راه ما امت اسلامی کنار هم قرار گرفتن است آن هم در زمانی که غربی ها و متفکران غربی و مستشرقین به دنبال تفرقه و ضدیت با اسلام هستند.

شهردار سابق تهران تصریح کرد: در همین قرن 21 ما می بینیم که راست های افراطی در اروپا با حزب هایی که ایجاد کرده اند چگونه در برابر اسلام و مسلمین خشونت به خرج می دهند و بعد از آن جامعه اسلامی و مسلمانان را خشن و تروریست به دنیا معرفی می کنند.

قالیباف ادامه داد: غربی ها تروریست پروری می کنند و خشونت به خرج می دهند، به ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی می پردازند و امثال این مشکلات را ما امروز شاهد هستیم و بدون شک نخستین کسانی که می توانند بر ضرورت حفظ وحدت میان امت های اسلامی پیش آمد و پیش آهنگ باشند جوانان عزیز امت های اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: جوانان عزیزی که دانشجو و دانش پژوه هستند و در راه کسب علم و معرفت گام بر می دارند می توانند پیش آهنگان این جریان باشند چرا که این جوانان به حبل المتین مسلح هستند و دست به ریسمان خدا گرفته اند.

قالیباف اذعان کرد: بدون شک این جوانان عزیز دانشجو و دانش پژوه و پیشگام با فرهنگ قرآنی رسالت عظیمی را به دوش دارند و این پرچم وحدت به دست آن ها و فرماندهی آن ها است و مطمئن باشید سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران  وحدت کشورهای اسلامی و تقویت کشورهای اسلامی است.

شهردار سابق تهران در پایان سخنان خود گفت: در جمهوری اسلامی ایران جز به سیاست حفظ وحدت کشورهای اسلامی فکر نمی کنیم و نخواهیم کرد و امیدوارم این نشست ها  در این فضای قرآنی و در ششمین دوره آن هم در جوار امام الرئوف این فرصت را برای همه شما عزیزان و ما فراهم کند تا در این راه موفق باشیم./۸۶۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات