۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۷۶۹
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

دوران جواني دوره سرمايه گذاري است

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اشاره به اينكه توجه به صفات نيكوي جواني سبب ماندگاري اين صفات در طول زندگي انسان خواهد شد، گفت: براي همين است كه دوران جواني دوره سرمايه گذاري انسان براي زندگي دنيا و آخرت است.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني جمعه شب در هيات حضرت علي اكبر(ع) پا منار كاشان با تبريك ميلاد علي اكبر(ع)، گفت: حضرت علي اكبر(ع) جواني با شور، شعور، شجاع، مدير و با تقوا بود به طوريكه در زيارت امام حسين(ع) به او سلام داده مي شود.

وي با اشاره به ميلاد حضرت علي اكبر(ع) و نامگذاري اين روز به عنوان جوان، ابراز کرد: فصل جواني فصل نشاط و فصل سبز انسان است كه انسان تنها يك بار بيشتر آن را تجربه نخواهد كرد، از اين رو جواني دوره اي است كه حتي يك بار هم تكرار نخواهد نمي شود.

حجت الاسلام حسيني از جواني به عنوان فصل شيرين دوره زندگي كه تكرار نشدني است نام برد و اظهار داشت: جواني دوره اي است كه اگر انسان در اين دوره اوصاف نيكو را وجودش پايه ريزي و آن را مديريت كند تا آخر عمر از اين اوصاف بهره مند خواهد بود.

وي افزود: اگر مشاهده مي شود برخي افراد در سنين كهنسالي در مسير انحراف قرار دارند اين عادتي است كه از دوره جواني به آن خو گرفته اند، از اين رو دوره جواني مي تواند نقش تعيين كننده اي براي انسان در دوره كهنسالي داشته باشد.

به گفته وي، صفات نيكوي جواني سبب ماندگاري اين صفات در طول زندگي انسان خواهد شد و براي همين است كه دوران جواني دوره سرمايه گذاري انسان براي زندگي دنيا و آخرت است.

حجت الاسلام حسيني با تأكيد بر اينكه دوران جواني دوران رشد استعداد و تقويت و توانمندي انسان است به چند نمونه از ويژگي دوران جواني اشاره كرد و گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد نخستين ويژگي جوان آسان پذيري او است چرا كه قلب جوان رقيق تر از قلب انسان كهنسال است و در اين دوره است كه مي تواند هم منحرف شود و هم در مسير الهي قرار بگيرد.

وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، نخستين كساني كه به من ايمان آوردند و با من بيعت كردند جوانها بودند و آنهايي كه با من مخالفت كردند و مقابل من ايستادند كهنسالان بودند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان از قدرت فضليت پذيري به عنوان دومين ويژگي جوان نام برد و يادآور شد: جوان در راه فضليت شجاع و قوي است و هركجا كه برايش ثابت شود فضيلتي وجود دارد قدرت ريسك پذيري براي پذيرش آن را هم دارد و براي رسيدن به فضيلت لحظه اي غفلت نخواهد كرد و در اين راه حتي جان خود را خواهد داد.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه اكثريت رزمندگان اسلام و شهداي دوران دفاع مقدس جوان بودند، افزود: امروز نيز مدافعان حرم، شهيد حججي و رزمندگان فاطميون و زينبيون همه از جوانهاي رزمنده اي هستند كه براي دفاع از حرم با دشمن مبارزه مي كنند.

وي با اشاره به اينكه سومين ويژگي جوان عشق و عبادت و بندگي خدا است، گفت: مصطفي اصفهانيان جوان كاشاني و حافظ كل قرآن و نماينده جمهوري اسلامي ايران كه چند روز قبل عنوان نخست سي و پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن را كسب كرد جواني است كه در عنفوان جواني توانسته خود را به چنين جايگاه مهمي برساند./1307/پ204/ب1

ارسال نظرات