۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۶۲۷۷۱
ویژه مبلغات مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری؛

دوره تربیت مربی خانواده برگزار می شود

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به برگزاری دوره تربیت مربی خانواده ویژه مبلغات فعال مدارس علمیه خواهران این استان به میزبانی شهرکرد اشاره کرد و گفت: این دوره به مدت ۵ ماه از اسفندماه سال گذشته در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد در حال اجرا است.
برگزاری دوره تربیت مربی خانواده ویژه مبلغات مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به برگزاری دوره تربیت مربی خانواده ویژه مبلغات فعال مدارس علمیه خواهران این استان به میزبانی شهرکرد اشاره کرد و گفت: این دوره به مدت 5 ماه از اسفندماه سال گذشته با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد در حال اجراء است.

اسکندری با بیان اینکه پذیرش مبلغات برای حضور در این دوره از طریق مصاحبه و با حضور اساتید دفتر تبلیغات اصفهان صورت گرفت، افزود: در حال حاضر 40 مبلغ خواهر در این دوره در حال آموزش و فراگیری مهارتهای اصلی خانواده هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دانش آموختگان این دوره پس از اتمام هر واحد آموزشی و قبولی در آزمون آن درس، گواهی اتمام دوره علمی آموزشی تربیت مربی خانواده دریافت می کنند.

این مقام مسؤول، ارتقای رتبه تبلیغی، اولویت در اعزام ها و اعطای شهریه به مبلغات را از مهمترین امتیازهای این دوره بیان کرد و ادامه داد: به یقین پس از اتمام دوره، افرادی که در آزمون ها پذیرفته شوند در گروه های تبلیغی مرتبط ساماندهی شده و حکم تبلیغ گروهی مستمر، دریافت می کنند.

وی، استفاده از ظرفیت مربیان این دوره برای راه اندازی مرکز مشاوره حوزه های علمیه خواهران استان را ضروری دانست و گفت: ان شاءالله بتوانیم در ایجاد جامعه‌ ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و احیای کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده گامی مؤثر برداریم.

اسکندری برگزاری این دوره در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری را در راستای مطالبات امام خامنه ای مبنی بر سیاست های کلی خانواده بیان کرد و افزود: مبلغان دینی به لحاظ اهمیت و تأکید آموزه های دینی بر ضرورت تشکیل و تداوم نظام خانواده، وظیفه ای بس مهم در ایجاد تحول و ارتقای سواد اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی بر عهده دارند؛ از این رو برای نیل به هدف تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مبلغاتی هستیم که مهارت ترویج آموزه های اسلامی را متناسب با مسائل روز خانواده بیان نمایند./9457/ت303/ب1

ارسال نظرات