۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۶۲۸۲۳
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی:

بدون حمایت تسهیلاتی مسئولان کار "تولیدکنندگان" مختل می‌شود

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضا گفت: تولید کننده ای که بخواهد ۳۰ درصد سود به بانک ها بدهد، مجبور است این درصد را روی قیمت کالا جبران کند، در نتیجه قیمت کالا که گران شود، رغبت و میل عمومی نسبت به حمایت و خرید آن کالا کم خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در جوامع بر دوش رسانه است، گفت: رسانه در هر جامعه ای فرهنگ مردم را تولید کرده و گسترش می دهد و حتی بالاتر از این باورهای مردم را شکل می دهد، به همین جهت وقتی که صنعت گران و کسانی که تولیدگر کالاها هستند، اگر بخواهند محصولات شان به فروش برسد به سراغ رسانه ها می آیند تا کالای خود را تبلیغ کنند.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضا ادامه داد: برخی از رسانه ها به طور غیر مستقیم فعالیت تبلیغی برای کالاها و فروش محصولات دارند؛ یعنی در قالب فیلم و سریال بدون اینکه مستقیماً احساس شود به طور غیر محسوس به فعالیت تبلیغی می پردازند.

نبض بازار خرید و فروش به دست رسانه ها است

وی با بیان اینکه تولید کنندگان به خوبی می دانند که نبض بازار خرید و فروش به دست رسانه ها است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی، خرید، مصرف و الگوسازی برای اینکه مردم چه کالایی را خرید کنند و  از چه کالایی دوری گزینند، به وسیله رسانه ها ممکن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی خاطرنشان کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته است و این به معنای آن است که مردم متوجه طرح های اقتصادی دشمنان، جنگ اقتصادی و تحریم شوند و برای مقابله با آن آماده شوند، رسانه ها می توانند نقش مؤثری را ایفا کنند تا این شعار تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

در جنگ اقتصادی نباید از کالای خارجی حمایت شود

سخنگوی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه همه اقشار جامعه به ویژه مسؤولان باید تلاش کنند تا شعار حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و کنار گذاشتن کالای خارجی تبدیل شود، بیان کرد: حتی اگر کیفیت کالای ایرانی در حد و تراز کالای خارجی نباشد، به جهت این که ما در حال مبارزه هستیم، باید از کالای ایرانی حمایت کنیم، زیرا در زمان مبارزه و جنگ طبیعتاً سختی هایی را باید متحمل شویم تا بتوانیم بر دشمن فائق آییم.

وی به تبیین راهکارهایی برای تبدیل شعار حمایت از کالای ایرانی به یک فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: در ابتدا باید رسانه ها طبق یک الگو عمل کرده و برای رسیدن به این فرهنگ خط و مشی ترسیم کنند.

تولیدکنندگان از شعار سال سوء استفاده نکنند

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اضافه کرد: دومین راهکاراین است که کسانی که تولیدکننده هستند برای اینکه از تولیدات شان حمایت شده و شعار سال تبدیل به فرهنگ عمومی شود، باید کیفیت کالای خود را بالا برده و با کم ترین سود به بازار عرضه کنند، نه اینکه حال که مردم تصمیم به حمایت از کالای ایرانی گرفته اند با سوء استفاده کردن از این عزم ملی، به اقتصاد کشور خیانت کنند.

مسؤولان تسهیلات کم سود در اختیار تولیدکنندگان موفق قرار دهند

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضا سومین راهکار تبدیل شعار سال به فرهنگ عمومی را اینگونه توصیف کرد: مسؤولان و دولتمردان نیز باید در جهت تحقق شعار سال و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی از تولیدکنندان داخلی حمایت کنند و حمایت هم به این است که به جای اعطای تسهیلات 20 یا 30 درصدی، تسهیلات 4 درصدی، 5 درصدی و یا نهایتاً 7 درصدی در اختیار تولیدکنندگانی که تولیدات با کیفیت تولید می کنند، قرار بدهند.

وی ابراز کرد: تولید کننده ای که بخواهد 30 درصد سود به بانک ها بدهد، مجبور است این درصد را روی قیمت کالا جبران کند، در نتیجه قیمت کالا که گران شود، رغبت و میل عمومی نسبت به حمایت و خرید آن کالا کم خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی یادآور شد: مردم در این نبرد اقتصادی، همه با هم به خاطر خداوند قیام کرده و وارد عرصه حمایت از کالای ایرانی شوند؛ اگر امسال شعار را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم، در سال های آینده دیگر این شعار نیازی به یادآوری ندارد و خود به خود مردم به از کالای ایرانی حمایت می کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات