۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۶۲۸۴۴
جمعه هفته جاری؛

آزمون ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی به مدارس علمیه استان در تاریخ چهاردهم اردیبهشت جاری، گفت: در این آزمون بیش از هزار و ۵۰۰ متقاضی با هم به رقابت می‌پردازند.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: جمعه هفته جاری برابر با چهاردهم اردیبهشت‌ماه، آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه خراسان شمالی هم‌زمان با استان‌های خراسان رضوی و جنوبی برگزار می‌شود.

به گفته وی آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی در سطح هفت حوزه امتحانی در تمام شهرستان‌های استان از ساعت 9 صبح به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

این مسؤول افزود: در این آزمون در خراسان شمالی بیش از هزار و 500 متقاضی خواهر و برادر برای ورود به 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران استان با هم رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: از این تعداد متقاضی پس از طی مراحل آزمون کتبی، شفاهی و گزینش تعداد 570 طلبه خواهر و برادر برای سال تحصیلی آتی جذب مدارس علمیه خراسان شمالی می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه مهلت نام‌نویسی برای شرکت در این آزمون از 15 بهمن سال گذشته آغاز شده بود و تا 20 فروردین امسال از طریق سایت حوزه علمیه خراسان ادامه داشت، اضافه کرد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ورودی مدارس علمیه استان تا 14 اردیبهشت ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اینکه نتیجه اولیه آزمون هشتم خرداد اعلام و پس از آن مصاحبه از داوطلبان پذیرفته شده انجام می‌شود، افزود: اسامی قبول‌شدگان در مدارس علمیه استان هم بیستم تیرماه اعلام خواهد شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه دو سال پیش به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 700 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 200 نفر طلبه برادر در 10 مدرسه علمیه و 500 نفر طلبه خواهر در شش مدرسه علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

از هزار و 700 نفر طلبه در حال تحصیل حدود هزار نفر در سطح یک حوزوی، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر در سطح چهار یا درس خارج در استان تحصیل می‌کنند.

همچنین تعداد 235 استاد در مدارس علمیه استان تدریس می‌کنند که از این تعداد 35 نفر استاد اعزامی و 200 نفر استاد بومی و ضمن تحصیل هستند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات