۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۸۹۰
آیت الله طبرسی:

قبح زدایی از موضوع حجاب هدف دشمنان داخلی و خارجی است

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز دشمنان داخلی و خارجی برای قبح زدایی از مسأله حجاب هم قسم شده اند، گفت: در یک کشور که بر پایه ارزش های دینی و الهی پایه گذاری شده و استوار است، رعایت مسأله عفاف و حجاب یک ضرورت مهم است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساری به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: برای تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید به فرهنگ سازی در جامعه نیاز داریم.

وی با بیان این که خرید کالای ایرانی در کنار افزایش کیفیت آن نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: متأسفانه عده ای با تبلیغ غلط کالای ایرانی را یک کالای بی کیفیت در جامعه معرفی کردند و همین امر موجب بی توجهی مردم به تولیدات داخلی شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اگر خرید کالای ایرانی به یک فرهنگ ملی تبدیل شود به طور شاهد رونق اقتصاد داخلی خواهیم بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که دستگاه های فرهنگی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: باید اهمیت استفاده و خرید کالای ایرانی از سوی متولیان حوزه فرهنگی در جامعه به خوبی تبیین شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه سبک زندگی در کشور تحت تأثیر فرهنگ غرب دچار تغییراتی شده است، خاطرنشان کرد: باید سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ما نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سبک زندگی غربی بنیان های فرهنگی و دینی جامعه را تضعیف می کند، تصریح کرد: باید با تبلیغ صحیح و آگاهی بخشی به جامعه آثار مخرب سبک زندگی غربی برای جامعه تبیین شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه امروز تقلید های کورکورانه از سبک زندگی غربی بنیان خانواده در کشورمان را سست کرده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی غربی ها نیز گسترش فرهنگ غلط خود در جامعه ایرانی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، هدفگذاری در حوزه فرهنگی را یک ضرورت عنوان کرد و با بیان این که برنامه های فرهنگی باید از حالت سمینار و نمایشی در مسیر کاربردی شدن حرکت کند، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهادی تصمیم گیر در حوزه فرهنگی می تواند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ بومی و اصیل اسلامی در جامعه ایفا کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز در حوزه فرهنگی با آسیب های جدی مواجه هستیم که اگر فکری به حال آن نشود به طور حتم به بحرانی برای جامعه تبدیل خواهد شد، بیان داشت: امروز به یک اجماع نظر و همچنین عزم جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن ارزش های اصیل جامعه ما است، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی بر پایه همان آرمان ها و ارزش های اصیل شکل گرفته که امروز دشمن قصد از بین بردن آن را دارد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نباید بگذاریم مبانی دینی و اعتقادی جامعه در معرض هجمه های بی امان دشمنان قرار گیرد، بیان داشت: مسؤولان و متولیان حوزه فرهنگ باید برنامه ای مشخص برای مقابله و جلوگیری از گسترش معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از بدحجابی، طلاق و اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب های اجتماعی امروز جامعه یاد کرد و گفت: می توان با برنامه و یک عزم ملی همه آسیب ها را به حداقل رساند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دشمنان داخلی و خارجی برای قبح زدایی از مسأله حجاب هم قسم شده اند، افزود: در یک کشورکه بر پایه ارزش های دینی و الهی پایه گذاری شده و استوار است، رعایت مسأله عفاف و حجاب یک ضرورت مهم است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که بحث حجاب را اجباری را مسأله ای انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: حجاب موجب ارزش و کرامت وجودی زن در جامعه شده است و نباید عده ای در داخل همراه با دشمن در جهت تضعیف حجاب حرکت کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات