۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۶۲۹۳۳
حجت الاسلام موسوی:

مرکز خدمات حامی طلاب درس‌خوان و جدی است

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سربازی حضرت ولی عصر(عج) افتخاری برای طلاب حوزه‌های علمیه است، گفت: طلبه‌ای که از پایه یک وارد حوزه می‌شود تا مراجع تقلید، با افتخار مدال سربازی امام زمان(عج) را بر سینه خود می‌زنند.
مرکز خدمات حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد موسوی امروز در بیستمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در شهرستان کرج با طلاب مدیر، استادان و طلاب مدارس علمیه امام صادق، زینبیه، فاطمیه(علیهم السلام) و حجت ابن الحسن(عج) دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه سربازی حضرت ولی عصر(عج) افتخاری برای طلاب حوزه‌های علمیه است گفت: طلبه‌ای که از پایه‌ یک وارد حوزه می‌شود تا مراجع تقلید، با افتخار مدال سربازی امام زمان(عج) را بر سینه خود می‌زنند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: ما در مرکز خدمات نیز مفتخریم که خدمت‌گزار سربازان امام زمان(عج) هستیم و این نوکری بالاترین افتخار است و با هیچ افتخار دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اهداف سفرهای استانی گفت: در این برنامه گروه‌هایی به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه سطح استان دیدار و گفتگو می‌کنند و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در این سفر، ریاست مرکز در استان حضور یافته و با مدیران و اساتید مدارس علمیه مرکز استان و همچنین مسئولان استانی دیدار و گفتگو می‌کنند.

وی گفت: ارتباط صمیمانه میان طلاب و اساتید و کادر مدیریت با مرکز خدمات یکی از مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: در این سفرها طلاب مدارس علمیه با مأموریت و برنامه‌های مرکز خدمات آشنا می‌شوند و در جریان روند کار این مرکز قرار می‌گیرند.

وی گفت: حمایت از جریان علمی حوزه‌های علمیه از دیگر اهداف سفرهای استانی است و در این سفرها ممتازان تحصیلی مدارس علمیه تجلیل می‌شوند.

حجت الاسلام موسوی بابیان اینکه مرکز خدمات حامی طلاب درس‌خوان و جدی است، افزود: فعالیت‌های مرکز خدمات با رسالت و مأموریت حوزه هدفگذاری شده است و خدمات این مرکز بیشتر معطوف به طلابی است که با جدیت بیشتری تحصیل می‌کنند.

وی ابراز داشت: ما در تلاشیم بتوانیم جریان علمی حوزه‌های علمیه را بیشتر تقویت کنیم و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه در زمینه علمی باشیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه مرکز خدمات، نهادی است که از سوی رهبری برای کاهش دغدغه طلاب برای پرداختن به امور طلبگی تأسیس شده است گفت: ما مدعی نیستیم که می‌توانیم تمام دغدغه‌های معیشتی و زندگی طلبه‌ها را مرتفع کنیم اما در این مسیر قدم برداشته‌ایم و با کمک و عنایت خداوند متعال و حضرت ولی‌عصر(عج) و پشتیبانی رهبری بزرگوار انقلاب توانسته‌ایم مقداری از دغدغه‌های طلاب عزیز را به حداقل برسانیم.

در پایان این جلسات حجت الاسلام موسوی به پرسش‌های طلاب درباره فعالیت‌های مرکز خدمات پاسخ داد و سپس از طلاب ممتاز، کادر مدرسه و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.

در کسب علم باید با ناملایمات و کاستی‌ها بسازیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمد محمودی نیز در آغاز بیستمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در شهرستان‌های کرج و اشتهارد با مدیر، استادان و طلاب مدارس علمیه بقیه الله (عج)، بقیع، الزهرا (س) و امیرالمومنین (ع) دیدار کرد.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این که امروزه روحانیت و زی طلبگی از جهات مختلف تحت تأثیر فشار افکار عمومی قرار دارد افزود: در این راه اگر حمایت امام زمان (عج) نباشد قطعاً موفق نخواهیم بود و دوام نخواهیم آورد.

وی با اشاره به این که یکی از راه‌های یاری امام زمان (عج) علم آموزی و عالم شدن است گفت: اسلام تنها دینی است که از عالم شدن پیروانش در مسائل دینی استقبال می‌کند.

حجت الاسلام محمودی با قرائت حدیث (من عمل بما علم، علمه الله ما لم یعلم) افزود: خدا اگر در علم کمی که ما داریم عمل ببیند به علم ما می‌افزاید و یاری گر ما در مسیر تحصیل علم خواهد بود.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه به معرفی مرکز خدمات پرداخت و با اشاره به تأسیس این مرکز در سال 1370 به امر مقام معظم رهبری، هدف از ایجاد این نهاد را کم کردن دغدغه معیشتی طلاب به منظور پرداختن بیشتر به امور علمی دانست.

وی در پایان این جلسات به پرسش‌های طلاب درباره فعالیت‌های مرکز خدمات پاسخ داد و از طلاب ممتاز، کادر و اساتید این مدارس تقدیر کرد.

فعالیت‌های مرکز خدمات همسو با رسالت حوزه است

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام هادی به نیز در بیستمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه فاطمیه(س) و امام محمد باقر(ع) نظرآباد، فاطمه معصومه(س) و امام صادق(ع) هشتگرد و ابا صالح(عج) فردیس با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی در جامعه گفت: دشمنان با شبهه افکنی در شبکه‌های مجازی درصدد هستند جوانان ما را فریب دهند و از همه گونه ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

نماینده رئیس مرکز خدمات بیان کرد: طلبه باید علاوه بر مجهز شدن به سلاح علم، به آنچه اعتقاد دارد عمل کند و همچنین ارتباطی همیشگی با امام زمان(عج) داشته باشد.

وی افزود: حضور بی رویه در فضای مجازی باعث می‌شود آلودگی‌های این فضا بر اعتقادات جوانان اثر بگذارد.

حجت الاسلام هادی‌به، در جمع طلاب خواهر تاکید کرد: شما خواهران، پیام‌رسان ندای غریبی و مظلومیت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستید و نماینده‌ای از سوی آن حضرت برای ابلاغ رسالت پیامبر.

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات گفت: این مرکز در سال 70 به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد تا حداقل معیشت را برای طلاب فراهم کند و بتواند با دغدغه کمتری به وظایف طلبگی خود عمل کنند.

نماینده رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: مرکز خدمات، همه طلاب خواهر، برادر، سنی، شیعه، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور که شانی از شئون طلبگی را دارا هستند، تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به رویکرد هدفمند مرکز خدمات گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات همسو با رسالت حوزه است و بر اساس این هدف، طلابی که با جدیت بیشتری به تحصیل می‌پردازند و یا استادی که وقت خود را برای تربیت طلاب علوم دینی صرف می‌کند بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام هادی به، ابراز داشت: سربازان حضرت ولی عصر(عج) باید ارتباط ویژه‌ای با آن حضرت داشته باشند و مطمئن باشید اگر یک قدم سوی آن حضرت بردارید امام زمان(عج) چند قدم به سوی شما خواهد برداشت.

در پایان این جلسات، نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به پرسش‌های طلاب درباره فعالیت‌های مرکز خدمات پاسخ داد و سپس از مدیران، استادان و طلاب ممتاز این مدارس تجلیل کرد./۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات