۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

بهره‌مندی از توان تبلیغی روحانیت بهترین راه برای ارتقای فرهنگ عمومی است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: بهره‌مندی بیش از پیش از توان تبلیغی روحانیان و مبلغان بهترین راه برای ارتقای فرهنگ عمومی اسلامی در جامعه است.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت تاریخی روحانیت برای اصلاح فرهنگ عمومی جامعه و ترویج مبانی اسلامی، اظهار کرد: گسترش فرهنگ ناب قرآنی، تنظیم و تقویت مناسبت‌های فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی دینی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و بهره‌مندی از توان تبلیغی روحانیان می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عمومی اسلامی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ حدود 500 معنا ذکر شده که این نشان از پیچیدگی کار در حوزه فرهنگ دارد؛ ازاین‌رو فعالیت فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده است.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: از معانی ذکر شده برای فرهنگ بهترین تعریف را مقام معظم رهبری ارائه دادند که فرمودند «فرهنگ مثل هوا است» که این تعریف برگرفته از روایات دینی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در راستای ارتقای فرهنگ جامعه برنامه‌ریزی برای خانواده‌ها و مکان‌های آموزشی ازجمله حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است تا با استفاده از معلمین و اساتید مجرب، گفتمان سازی این امر مهم در بین نسل جوان محقق شود.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: نزول ما در این دنیا به‌منظور شناخت خدا و عبادت او و معرفت به ائمه (ع) بوده؛ ازاین‌رو باید بدانیم ائمه اطهار باب الله‌اند و اگر تحت شعاع نور ائمه قرار بگیریم ما را از ظلمات به سمت نور مطلق راهنمایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: عقل ما درک می‌کند که باید اطاعت کند و اگر تحت اطاعت و عبادت خداوند متعال درنیاییم حتماً تحت اطاعت شیطان و عبادت او خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: در این زمینه روحانیان و مبلغان دینی از افراد تأثیرگذار فرهنگی هستند که پتانسیل عظیم علم و تجربه را در دست داشته و می‌توانند منشأ خیر برای سایر اقشار جامعه باشند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات