۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۹۹۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

برخی از سران کشورهای اسلامی دچار بیماری ذلت شده اند

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برخی از سران کشورهای اسلامی دچار بیماری ذلت شده اند، مثل عربستان سعودی که به دنبال عزت نزد آمریکا است اما همه عزت ها نزد خداوند است.
دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شامگاه یک شنبه در آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) در پیام خود به مسلمانان جهان می فرماید: "ای مسلمانان و مستضعفان بپا خیزید و دست اتحاد به یک دیگر دهید و از اسلام دفاع کنید و از قدرتمندان نهراسید که این قرن، قرن غلبه حق بر باطل است"که این کلام امام بر گرفته از قرآن است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار مهمانان قرآنی خواندن قرآن را مقدمه ای برای فهم قرآن دانستند و این کار را مقدمه ای برای عمل به آن می دانند و باید این را بدانیم که مشکل مسلمانان حفظ و قرائت قران به صورت صرف نیست و این را بدانید که امام و رهبر معظم انقلاب به برنامه های قرآنی اهتمام داشتند و دارند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حفظ و قرائت قرآن لازم و مهم است چرا که آثار و برکات نورانی دارد اما مشکل در این است که امت اسلامی باید به اعمال قرآنی عمل کند و اگر امام بزرگوار مسلمانان را به قیام دعوت می کند دلیل امر نیز برخاسته از قرآن کریم است.

وی افزود: مسلمان باید از اسلام و مقدرات دفاع کند که اگر مسلمانان دفاع نکنند طبق آیات قرآن خداوند اقدامی نخواهد کرد و تغییری در جوامع مسلمانان صورت نخواهد داد چرا که مسلمانان باید نسبت به مقدرات عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به هیاهوی آمریکا و اروپاییان اشاره و عنوان کرد: امام خمینی(ره) همواره به قیام علیه رژیم صهیونیستی دعوت می کردند که این هم برگرفته از آیات قرآن است و دشمنان با ایجاد جنگ روانی می خواهند که بترسیم اما به جای ترس باید به خداوند توکل کنیم و به این وعده خداوند ملت ایران 40 سال عمل کرده و نتیجه گرفته است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با قاریان قرآنی جهان اسلام اشاره و ابراز کرد: برخی از بزرگان کشورهای اسلامی دچار بیماری ذلت شده اند، مثل عربستان سعودی که به دنبال عزت نزد آمریکا است اما همه عزت ها نزد خداوند است و آیا این درست است که مسلمانان از دشمنان عزت می خواهند اما این را باید بدانند که چنین چیزی امکان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نوکران آمریکا فکر می کنند عزت دارند اما دچار ذلت و خواری هستند و تحقیر می شوند و به عنوان گاو شیرده هستند، آیا مومن اجازه دارد خود را این گونه ذلیل کند و این را باید بدانیم که خدا اجازه نمی دهد کفار بر مومنان آقایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اذعان کرد: اگر بخواهیم به عزت برسیم باید به قرآن عمل کنیم چرا که قرآن قدرت فوق العاده ای برای مسلمانان است و این را بدانید که کشورهای نوکر آمریکا جرأت نمی کنند نمایندگانشان را به کشور ایران بفرستند چرا که این مسابقات ما جهت دار است و فقط صرف مسابقات است و می خواهیم با این مسابقات به وحدت در جامعه اسلامی برسیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان سخنان خود به شعار "یک کتاب، یک امت " اشاره و گفت: این مسابقات برای مقاومت در مقابل ظالم و حمایت از مستضعفان است و بحث اتحاد به عنوان یک اصل است و ما به مبارزه با استکبار جهانی می پردازیم و امیدواریم قرآن را آن چه که حق آن است بخوانیم بدانیم و عمل کنیم./861/پ202/ب1

ارسال نظرات