۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۳۰۰۰
با حضور مدیر حوزه های علمیه؛

یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر قم برگزار شد

یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با حضور آیت الله اعرافی و با سخنرانی یک از فرماندهان سپاه قدس برگزار شد.
یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شامگاه یک شنبه در این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه امروز به پایان رسید، جمع زیادی از اساتید، طلاب، خانواده های شهدا و از جمله آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز حضور داشت.

سخنران ویژه این مراسم نیز سردار حاج اصغر صبوری معاون عملیات سپاه قدس بود، وی با بیان این که روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم جلودار بود، به نقش ویژه به روحانیت در تربیت، تهییج و سالم نگاه داشتن محیط جنگ اشاره کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما را امام راحل به عنوان یک روحانی به پیروزی رساند و این روحانیت بودند که در هدایت مردم برای تثبیت انقلاب نقش ویژه ای داشتند.

در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ رفیعی جانشین سپاه علی بن ابی طالب به روایتگری شهدا پرداخت و ضمن بیان خاطراتی از شهدای روحانی از جمله شهید مصطفی صدر زاده در سوریه گفت: هدف نهایی شهدای مدافع حرم فتح اسرائیل بود و روحانیت باید باور نابودی اسرائیل را در مردم ایجاد کنند.

یکی دیگر از بخش های این مراسم سید جواد شرافت یکی از شعرای آیینی استان قم به قرائت اشعاری در وصف شهدا و همچنین در مذمت آل سعود پرداخت؛ حاج مهدی سلحشور و کربلایی امیر عباسی نیز مداحان این مراسم بودند.

در حاشیه برگزاری این مراسم غرفه هایی نیز برپا شده بود که طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) با قرار گرفتن در این غرفه ها به بیان سیره شهدا و الگو گیری از شهدا در زندگی امروز می پرداختند.

طلاب این مدرسه از چندین روز قبل مشغول آماده سازی حیاط مدرسه برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مدرسه هستند و دکورهای جالبی را برای هرچه زیباتر برگزار شدن این مراسم آماده کرده بودند.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) قم با تقدیم 126 شهید در دوران دفاع مقدس در رتبه نخست مدارس علمیه سراسر کشور از نظر تقدیم شهید را دارا است.

یادآور می شود، شب اول این مراسم نیز همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی و مداحی برادران کربلایی محمدرضا بدری و حاج ابوذر بیوکافی بود که حجت الاسلام مؤمنی در این مراسم با انتقاد از برخی افرادی که در لباس پیامبر در خط ولایت نیستند، گفت: این افراد نمی توانند در روز قیامت جواب شهدا را بدهند./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات