۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۰۹۷
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

حضور پرشور علمای اهل سنت در تشییع آیت‌الله مهمان‌نواز تجلی وحدت بود

حجت‌الاسلام قدیمی گفت: حضور پرشور علمای اهل سنت خراسان شمالی در مراسم تشییع آیت‌الله مهمان‌نواز وحدت ملی را به منصه ظهور رساند.
حجت الاسلام قدیمی

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به حضور پرشور جامعه اهل سنت به‌ویژه علمای اهل سنت استان در مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله مهمان‌نواز به همراه اهالی شیعه خراسان شمالی، از این حضور باشکوه قدردانی کرد.

وی افزود: حضور پرشور علمای اهل سنت در مراسم تشییع پیکر نماینده فقید استان در مجلس خبرگان رهبری بار دیگر وحدت ملی و عملی شیعه و سنی در خراسان شمالی را به منصه ظهور رساند.

حجت‌الاسلام قدیمی که دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت آیت‌الله مهمان‌نواز در استان هم هست، با تشکر و قدردانی از علمای اهل سنت خراسان شمالی به دلیل حضور پرشور و گسترده در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله مهمان نوز، حضور علمای اهل سنت در این مراسم را نشان‌دهنده اتحاد و انسجام عمیق بین برادران شیعه و اهل سنت دانست.

وی اضافه کرد: حضور برادران اهل سنت در مراسم رحلت این عالم وارسته، نشان‌دهنده ارادت قلبی علمای اهل سنت به بزرگان تشیع است که این‌ها همه نشان‌دهنده فضای وحدت واقعی در خراسان شمالی است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با قدردانی از مدیران، مدرسین، ائمه جمعه و آحاد اهل سنت برای حضور در مراسم تشییع این عالم ربانی، اظهار داشت: اهل سنت خراسان شمالی با حضور در این مراسم ابراز محبت و ولایت مداری خود را به اوج رسانده و دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات