۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۱۳۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تبیین معارف مهدوی به صورت عقلانی و منطقی رسالت بنیاد مهدویت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در بحث مهدویت نیز متاسفانه خرافات وارد شده که لازم است با پرهیز از پرداختن به حواشی و تبیین مباحث اصلی به صورت منطقی و معقول، از گسترش آن جلوگیری شود.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در دیدار با سرپرست و مسوولان کمیته های بنیاد مهدویت آذربایجان غربی با بیان اینکه بنیاد مهدویت به سمت تعالی و بالندگی حرکت می کند، اظهار کرد: بنیاد باید معارف مهدویت را به صورت منطقی، عقلایی و درست در بین مردم بیان کند چراکه وقتی موضوعی با خرافات آمیخته می شود نه تنها نتیجه مثبت نداشته و باعث آثار سوء نیز می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش مضاعف برای زدودن دین از خرافات، گفت: در بحث مهدویت نیز متاسفانه خرافات وارد شده که لازم است با پرهیز از پرداختن به حواشی و تبیین مباحث اصلی به صورت منطقی و معقول، از گسترش آن جلوگیری شود.
امام جمعه ارومیه تأکید کرد:  بنیاد مهدویت روشی در پیش گیرد که مردم امام زمان (ع) را احساس کنند و به این معرفت برسند که امام زمان (عج) حاضر و ناظر بر اعمال آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: نهادینه شدن معرفت به امام عصر(عج) در بین شیعیان باعث می شود که مومنان قدر نعمت وجود امام زمان(ع) بیشتر دانسته و از حضرت در راستای حل مشکلات استمداد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اذعان کرد: از وجود مهدی موعود در غفلت هستیم اگر ارتباط داشته باشیم و ایشان را احساس کنیم و طلب استمداد کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود‌؛ باید ارتباط با امام زمان (ع) را در جامعه عینیت ببخشیم و توجهات خاص امام را جلب کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اساسی ترین و اصلی ترین رسالت بنیاد مهدویت باید وارد کردن مباحث مهدوی به متن جامعه باشد بگونه ای مباحث مهدویت در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

مهدیه شهر ارومیه به مباحث مهدویت اختصاص یابد

حجت الاسلام احسان  قلندری، سرپرست بنیاد مهدویت آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: کارگروه های مهدویت در حوزه اصناف، رسانه، آموزش و تربیت تشکیل شده است و اقدامات کارگروه پژوهشی هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تقویت بنیاد در مرکز استان، دفاتر شهرستانی نیز فعال خواهد شد که البته در شهرستان های خوی و نقده اقدامات اولیه صورت گرفته است.

حجت الاسلام قلندری در ادامه به مشکل مکان استقرار بنیاد مهدویت اشاره کرد و افزود: مهدیه شهر ارومیه وقف مباحث مهدویت است که متأسفانه امروز از هدف اصلی خود فاصله گرفته است، تاجاییکه بنیاد برای برگزاری برنامه ها و مراسم ها در این مکان مجبور به پرداخت اجاره بهاء است.

 وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت استاندارد مهدویت، نخستین کار بنیاد بود، اذعان داشت: ۸۰ درصد مباحث مهدویت مطرح در جامعه دارای اشکالاتی است و در بقیه موارد نیز فرعیات مطرح بوده و به مباحث اصلی توجهی نمی شود./936/پ203/ب۱

ارسال نظرات