۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۳۱۴۶
حجت الاسلام حیدری زاد:

حوزه ها در برابر سیاست های قدرت های جهانی در شرایط تاریخی هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حوزه ها در برابر سیاست های قدرت های جهانی در شرایط تاریخی هستند و اگر از نوع راهبرد و روش های دشمنان که به سمت مخالف با توحید و مقاصد ادیان است، غفلت کنیم قابل جبران نخواهد بود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد، امروز در جشنواره تجلیل از برگزیدگان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی به موضوع تغییر فرهنگ از طریق دگرگونی در بنیاد خانواده ها را مورد بررسی قرار داد و افزود: قدرت های جهانی به این نتیجه رسیده اند که جهت ایجاد تغییر در نگاه دولتمردان، نخبگان سیاسی و فرهنگی باید در فرهنگ خانواده تغییر ایجاد کنند.

وی با اشاره به تغییر سریع در ارزشها، هنجارها، ساختارها و حتی روش های حکمرانی بر ملتها، افزود: وب جهانی تمام دنیا را تحت تاثیر قرارداده است، تلگرام روسیه ، ایران و انگلستان را به چالش کشیده است و تنها هدف آن تغییر نوع نگاه به مسایل از طریق دگرگونی فرهنگ خانواده ها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در چنین شرایطی رسالت فرد مومن و مسلمان، عالم دینی و کسانی که دغدغه قرانی و دینی دارند بسیار سنگین است به ویژه کسانی که بخواهند تغییرات را رنگ و بوی دین ببخشند.

حجت الاسلام حیدری زاد تصریح کرد: حوزه ها در برابر سیاست های قدرت های جهانی در شرایط تاریخی هستند و اگر از نوع راهبرد و روش های دشمنان که به سمت مخالف با توحید و مقاصد ادیان است، غفلت کنیم قابل جبران نخواهد بود.

وی اضافه کرد: جهان در گذر به سمت بسیار حساس است البته معتقدیم ظرفیت دین متعالی و پاسخگو است اما باید روش هایی که جذاب باشد احصاء شود که این امر وظیفه نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی است.

امام جمعه سابق نقده اظهار کرد: مبلغات و مبلغان حوزوی و دانشگاهی وظیفه سنگین تاریخی دارند، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با سران سه قوه و مسوولان فضای مجازی به تغییر روش های فرمانروایی اشاره داشتند و بر لزوم آمادگی برای تغییر ارزش ها بر اساس معیارهای اسلامی تأکید کردند.

وی تصریح کرد: زمان شناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی به ویژه عالم بودن به فتنه های فرهنگی دشمن و استفاده از ظرفیت دین برعهده حوزه های علمیه و روحانیت است که باید با ارزیابی های دقیق در جهت ایفای نقش تعلیمی و تبلیغی خود گام بردارند.

وی تأکید کرد: مشکل امروز ایران از نظر غرب حقوق بشر  و یا حضور منطقه ای نیست بلکه مشکل ما با استکبار جهانی جدال بر سر آینده است آنها به دنبال جهانی سازی فرهنگ غرب هستند این درحالی است که دین اسلام بر جهانی شدن توحید با ظهور منجی بشریت، حضرت مهدی (عج) معتقد است که امیدواریم با الطاف امام زمان(عج) و حرکت های فاخر فرهنگی و تبلیغی شاهد ظهور حضرتش باشیم.

در ادامه این مراسم از 44 نفر از برگزیدگان فرهنگی و علمی مدارس علمیه استان در سال 96 که موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره های مختلف استانی و کشوری شده بودند، تجلیل شد.

همچنین از خبرگزاری رسا، خبرگزاری حوزه، خبرگزاری فارس و پایگاه خبری نای قلم به عنوان رسانه های فعال و برتر در زمینه اطلاع رسانی اخبار و رویداد های حوزه های علمیه خواهران استان تقدیر شد./936/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات