۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۶۳۲۰۸
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

علما و روحانیان پرچمداران مکتب اهل بیت هستند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش علما و روحانیت در تبلیغ دین اسلام، گفت: علما و روحانیان پرچمداران مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد مسعود و فرخنده حضرت مهدی(عج) با اشاره به نقش علما و روحانیت در تبلیغ دین اسلام گفت: علما و روحانیان پرچمداران مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند آنان در حقیقت با ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت پرچم شهادت به یگانگی خداوند متعال را به اهتزاز درآورده و باید مبلغ معارف قرآن و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) باشند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه آل‌عمران در خصوص اولی‌الامر در جامعه افزود: قرآن کریم در این آیه می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید خدا و رسول و صاحبان امر از خودتان را اطاعت کنید» طبق فرمایش رسول اکرم(ص) مصداق اولی‌الامر حضرت امیرمومنان(ع) و فرزندان آن حضرت به عنوان جانشینان آن بزرگوار یکی پس از دیگری معرفی شده است.

این استاد تفسیر قرآن با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون غیبت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: رسول گرامی اسلام در خصوص غیبت امام عصر(عج) فرموده‌اند حضرت مهدی(عج) غیبتی طولانی خواهد داشت به گونه‌ای که بسیاری از مردم در وجود او شک می‌کنند مگر کسانی را که خداوند متعال قلبشان را با تقوا نورانیت و پختگی بخشیده است.

وی  با بیان اینکه مردم در زمان غیبت از نور وجود امام عصر(عج) بهره‌مند خواهند شد ابراز کرد: امام زمان( عج) در زمان غیبتش مانند خورشید پشت ابر است که دیگران را از وجود خود بهره‌مند می‌سازد یعنی مردم در دوران غیبت از نور وجود حضرت مهدی(عج) به صورت غیرمستقیم برخوردار شده و کسب فیض می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه علما به عنوان وارثان انبیای الهی باید در شهادت خود به توحید و نبوت صادق باشند تصریح کرد: لباس مقدس روحانیت برای عالمان دینی در حقیقت شهادت به یگانگی خداوند متعال و حقانیت وحی و قرآن و رسالت حضرت محمد(ص) است علما در این شهادت خود باید صادق باشند زیرا، خداوند متعال این شهادت را به دقت نگاه کرده و فرشتگان هم شاهد خواهند بود.

وی در پایان گفت: مطابق فرمایش امام صادق(ع) که فرموده‌اند علم نور است خداوند آن را در قلب هر کسی که بخواهد قرار خواهد داد روشن می‌شود که همه ما محتاج آن علمی هستیم که حاصل جوشش درونی است نه آن علمی که از بیرون به ذهن ما وارد می‌شود زیرا، علم آموزشی برکت و ماندگاری نداشته و تنها ابزاری برای جوشش درون است./873/پ203/ب1

ارسال نظرات