۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۳۲۳۴

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب برگزار می‌شود

همزمان با سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) تعدادی از طلاب حوزه علمیه بناب ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.
عمامه گذاری

حجت الاسلام رضا باقری بنابی، معاون هماهنگی حوزه علمیه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طبق سنت دیرینه و حسنه در شهرستان بناب، همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) تعدادی از طلاب حوزه علمیه بناب ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

وی با بیان این‌که 35 طلبه این مرکز علوم دینی فردا با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی معمم خواهند شد، خاطرنشان کرد: مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب پیش از ظهر فردا در مصلای اعظم این شهر و با حضور اقشار مختلف مردم آذربایجان برگزار می شود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به این‌که تمامی طلاب حائز شرایط برای تلبس، طی روزهای گذشته در کارگاه دانش افزایی تلبس طلاب حوزه علمیه ولی عصر(عج) بناب شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی مباحثی از جمله جلوه های ظاهری لباس روحانیت، باید و نباید ها و روش تخمیس آشنا شدند.

معاون هماهنگی حوزه علمیه بناب در بخش دیگری از سخنان خود از سفر مدیر حوزه های علمیه کشور به این شهرستان خبر داد و گفت: قرار است عصر امروز آیت الله اعرافی با حضور در حوزه علمیه بناب ضمن بازدید از این مرکز علوم دینی با تولیت و اساتید دیداری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که حوزه علمیه بناب بعنوان یکی از بزرگترین مراکز علوم حوزوی در غرب کشور شناخته می‌شود، افزود: این حوزه علمیه میزبان طلابی از استان‌های مختلف است و توانسته در طول سالیان متمادی علما و فضلای بسیاری تحویل جامعه و عرصه‌های تبلیغی دهد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات