۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۶۳۲۴۲
رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های منتظران واقعی است

رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله ویژگی های منتظران واقعی ظهور عنوان کرد و گفت: عزلت، گوشه نشینی و دعا برای انتظار کافی نیست.
حجت الاسلام رستملو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیف الله رستملو امروز در مراسم قرائت دعای توسل که به همت هیأت شهدای رسانه آذربایجان غربی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه به مناسبت نیمه شعبان در جوار امامزادگان محمد و ابراهیم (ع) برگزار شد، افزود: وجود ائمه اطهار (ع) ضروری و لازم است و رسالت پیامبر اسلام بدون وجود امامان معصوم ابتر می ماند.

وی ادامه داد: شناخت امام زمان (عج) ضروری است و در این رابطه روایت است:«هرکس بمیرد و انام زمان خود را نشناسد به جاهلیت مرده است».

رییس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود امام زمان و مباحث مهدویت از زمان پیامبر اکرم (ص) است به طوری که رسول اکرم(ص) فرموده اند:«انکار امام مهدی (عج) انکار وجود پبامبر و آیین و سنت پیامبر است».

حجت الاسلام رستملو با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که «بهترین اعمال امت من انتظار فرج است»، خاطرنشان کرد: منتظران ظهور باید نفس خود را تطهیر کرده و به اخلاق اسلامی آراسته کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله ویژگی های منتظران واقعی ظهور عنوان کرد و افزود: عزلت، گوشه نشینی و دعا برای انتظار کافی نیست با احصاء مباحث اسلامی در حوزه های مختلف و مبارزه با فقر و بیکاری و مقابله با ثروت اندوزی ها  می توان زمینه های ظهور را فراهم کرد.

رییس اسبق اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه تصریح کرد: مصداق امر به معروف و نهی از منکر که از دغدعه های رهبری نیز است، مبارزه با فساد است که به انقلاب نیز ضربه می زنند که باید از طریق رسانه ها افشا شده و به مردم گفته شود.

وی اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه اسلام به دانش اندوزی و پیشرفت تاکید نداشته است، پیشرفت غرب بر اساس غارت کتابهای دانشمندان اسلامی و چپاول گری مسلمانان بوده است بنابراین اگر در شرایط کنونی نیز اگر عقب ماندگی هایی وجود دارد باید جبران شود.

حجت الاسلام رستملو با بیان اینکه ترویج و تبلیغ دین اسلام وظیفه مؤمنان در عصر غیبت است، گفت: این وظیفه روحانیت و رسانه هاست که آموزه های مکتب اهل بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانند، دشمن مانع از جهان شدنی اسلام است و در همین راستا با ابزار های رسانه ای مسلمانان مقابله می کند.

پیش از سخنرانی، با حضور اهالی رسانه و خانواده هایشان دعای توسل قرائت و در مدح و ثنای حضرت مهدی(عج) مولودی خوانی شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات