۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۲۶۲

ابلاغ تصویب نامه استفاده از ارز یورو به عنوان ارز مبنا

تصویب‎نامه هیأت وزیران در خصوص استفاده کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی از ارز یورو به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده‎های مالی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.
بانک مرکزی بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هيأت وزيران در جلسه ۲۹/۱/۱۳۹۷ به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره (۳) ماده (۷) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز – مصوب ۱۳۹۲- تصویب کرد:

۱- کلیه وزارتخانه­‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت­‌های دولتی موظفند از تاریخ ابلاغ این تصویب ­نامه ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده­‌های مالی خود مورد استفاده قرار دهند و کلیه گزارش‌ها، آمار و اطلاعاتی که تاکنون بر مبنای ارز دلار آمریکا ارائه می­‌شد، به مدت دو سال به هر دو ارز یورو و دلار آمریکا و پس از آن فقط به ارز یورو ارائه خواهد شد.

۲- گزارش­‌ها، تحلیل­‌ها و اطلاعات آماری وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی در سال جاری و سال آینده برای فراهم ساختن امکان مقایسه به ارز دلار نیز ارائه می­‌شود تا امکان تطبیق و ارزیابی عملکردها وجود داشته باشد.

۳- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از تاریخ ابلاغ این تصویب­ نامه، نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت نماید./۸۷۸/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات