۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۶۳۲۷۳

دیدار مدیر حوزه های علمیه با طلاب غیر ایرانی در تبریز

مدیر حوزه های علمیه که برای بازدید از مدارس علمیه و دیدار با مسؤولان حوزوی به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است؛ در جمع طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی تبریز حاضر شد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز با حضور در واحد خواهران جامعه المصطفی العالمیه در تبریز ضمن دیدار با طلاب خواهر این مرکز از اساتید و طلاب ممتاز تجلیل کرد، وی سپس در جمع طلاب خارجی مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز حاضر شد.

آیت الله اعرافی، در سخنانی با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد بابرکت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: فرصت‌های معنوی ماه شعبان را باید غنیمت شمرد و در راستای تعالی معرفتی و ترقبت به درگاه حضرت حق بهره جست، خوشا به حال آنکه بتوانند از این فرصت‌های طلایی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی اندیشه مهدویت را نجات‌بخش جامعه بشری از مشکلات و بحران‌ها دانست و افزود: در اندیشه اسلامی نظریه مهدویت و انتظار یک تئوری کلان، فرابخشی و حاکم بر تمامی اندیشه های دینی است. این اندیشه یک نظریه تمدن آفرین بوده و با ابعادش درد جامعه بشری را التیام می بخشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که مسأله مهدویت و انتظار سابقه‌ای به درازای اندیشه بشری دارد، گفت: تفاوتی که مهدویت شیعی با دیگر ادیان دارد این است که مهدویت شیعی دارای اندیشه متشخص و با نقشه جامع است، در مقابل مهدویت ادعایی و دروغین؛ نا امیدی، غفلت و بی تفاوتی را در جامعه رایج می کند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان تأکید بر این‌که دوران تحصیل در حوزه فرصتی ارزشمند برای تهذیب نفس و ارتقای روحی و معرفتی برای ورود به عرصه‌های تبلیغی است، اظهار داشت: دوره جوانی و فرصت های تحصیل و خودسازی و اصلاح نفس، تکرار ناشدنی است.

وی با بیان این‌که دوران طلبگی باید در راستای مناجات و عبودیت خدا قرار گیرد، گفت: اگر این دوران در مسیر جهل، نصیان، سهو و غفلت باشد، مانع فهم دقیق حقایق است؛ باید این حقیقت مهم را دانست که ورود به حوزه علمیه به معنای سربازی امام زمان(عج) است.

گفتنی است، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برای حضور در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز، دیدار با شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بررسی مسائل و مشکلات مدارس علمیه به شهر تبریز سفر کرده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات