۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۲۷۹

گزارش رسا از حال و هوای جمکران در شب نیمه شعبان

در شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت مسجد مقدس جمکران شاهد حضور صدها هزار عاشق و دلداده ای است که از جای جای میهن اسلامی خود را به این مکان مقدس رسانده اند.
نیمه شعبان میلاد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف امام زمان گل نرگس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز 11 اردیبهشت ماه مصادف با ۱۴ شعبان است. همزمان با طلوع فجرِ نیمه شعبان مولودی پاک از زلاله حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) چشم به جهان گشود.

لحظهای که زمین و زمان شاهد حضور عرشیان در آسمان بود، ملائکه از سوی پروردگار متعال هدیهای زیبا و ارزشمند در آغوش نرگس نهادندند و چشم و دل پدر را بر این میلاد فرخنده نورانی کردند.

امروز به مناسبت میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) برای تهیه گزارشی عازم مسجد مقدس جمکران شدم اما به سبب ترافیک بسیار زیاد خیابانها، تصمیم گرفتم مسیر خود را از حرم حضرت معصومه(س) به سوی مسجد مقدس جمکران آغاز کنم.

مردم به مناسبت نیمه شعبان کوچهها و خیابانهای شهر مقدس قم را چراغانی کرده‌ بودند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به توزیع شیرینی، شربت، غذا و... مشغول بودند.

زمانی که به حرم حضرت معصومه(س) رسیدم از آنچه مشاهده کردم متعجب شدم. خیل عظیمی از مردم مسیر حرم حضرت معصومه(س) را تا مسجد مقدس جمکران پیادهروی میکردند.

با دیدن این صحنهها به یاد پیادهروی کربلا افتادم که مردم با شور و شوقی وصف ناپذیر تمام خستگیهای مسیر را با جان و دل میپذیرفتند تا خود را به معشوق برسانند.

سفرم را با پیادهروی از حرم حضرت معصومه(س) به سوی مسجد مقدس جمکران آغاز کردم. در سالروز میلاد حضرت ولیعصر(عج) غوغایی در شهر برپا بود، مردم با تکرار ذکر «اللّهُمَ عَجِّل لِوَلِیِکَ الفَرَج» گل هدیه داده و این روز را به یکدیگر تبریک میگفتند.

عدهای با دستههای چند 10 نفری گروهی را تشکیل داده بودند و با اشعار آیینی به عرض ارادت عاشقانه به ساحت مقدس آخرین امام شیعیان پرداخته و به سوی جمکران حرکت میکردند؛

 

ای منجی دل‌های خزان دیده کجایی

  کی می‌رسد آن جمعه موعود بیایی

ای نبض زمان ذکر دعای فرج تو

            مافوق مکان در نظر اهل ولایی

کنزُ الفقرایی و همانند نداری

  تو رحمت موصوله احسان خدایی

عیب از دل ما نیست گرفتار تو هستیم

  عیب است کریمان که برانند گدایی

ای زائر تنهای سحرهای مدینه

  دلسوخته از روضه اُم النجبایی

باید که تقاص دم مظلوم بگیری

  چون منتقم خون امام الشهدایی

یک جمعه بیایی همه باشیم کنارت
 

 

گر میل کنی یا که اراده بنمایی
 

 

خادمان مسجد مقدس جمکران در مقیاسی گسترده برای ارائه خدماتی شایسته به زائران حضرت امام زمان(عج) بسیج شده بودند و با چرخ‌های دستی به یاری کهنسالان و معلولان میشتافتند تا جشن نیمه شعبان با شکوهی هر چه تمام برگزار شود.

مادران با در آغوش گرفتن فرزندان خود در این جشن باشکوه شرکت میکردند تا از همان ابتداء به فرزندان خود بیاموزند که از جمله منتظران منجی عالم بشریت باشند و برای ظهور آن حضرت دعا کنند.

به راهپیمایی خود ادامه دادم تا آن که در حدود ساعت 19:30  به مسجد مقدس جمکران رسیدم. منتظران حضرت ولیعصر(عج) از سراسر کشور، از نقاط دور و نزدیک در مسجد مقدس جمکران گِرد هم آمده بودند.

جمعیت بسیار زیادی در صحنهای مختلف مسجد مقدس جمکران حضور داشتند و خیابانهای مجاور نیز مملو از جمعیت بود.

پیش از اذان مغرب در حدود ساعت 20 بود که پرچم مسجد مقدس جمکران تعویض شد و پس از آن نماز مغرب و عشاء توسط حضرت آیتالله نوری همدانی اقامه شد.

بعد از اقامه نماز باشکوه، برنامه های جشن شب میلاد امام زمان(عج) از سر گرفته شد و حاضران با حال و هوایی ویژه دعای پر فیض توسل را با نوای حاج مهدی سلحشور زمزمه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز دقایقی کوتاه در جمع عاشقان و دلدادگان امام زمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در لحظات نیمه شب نیز برنامه نورافشانی برای دقایقی حال و هوای ویژه ای را در مسجد مقدس جمکران حکمفرما کرد.

بعد از این برنامه نیز مراسم احیای شب نیمه شعبان با ویژه برنامه های معنوی و مناجات خوانی پیگیری شد. /۸۷۸/پ۲۰۰/ج

 

                  ادامه دارد...

ارسال نظرات