۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی:

نخستین گام برای رسیدن به امام زمان «مخالفت با نفس» است

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام عصر(عج) با اشاره به این که امروزه دشمن سیل شبهات اعتقادی به راه انداخته است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای به زبان های مختلف مشغول شبهه افکنی هستند.
آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسینی قزوینی در مراسم احیای نیمه شعبان که با حضور باشکوه مردم شریف قم و زائران بانوی کرامت در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به این که امروزه دشمن سیل شبهات اعتقادی به راه انداخته است، گفت: دشمن از همه ابزار و امکانات اعم از فضای حقیقی و مجازی استفاده می کند تا عقاید حقه شیعه و مبانی اصیل اهل بیت(ع) را مخدوش کند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام عصر(عج) با بیان این که بیش از نیمی از فضای سایبری تحت اختیار سلفی ها و وهابی ها است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 شبکه ماهواره ای به زبان های مختلف مشغول شبهه افکنی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش دشمن برای از بین بردن عقاید شیعی، وظیفه داریم که ابتدا عقاید خود و در مرحله بعدی عقاید دیگران به ویژه جوانان را مستحکم کنیم تا در مواجهه با شبهه دچار تزلزل اعتقادی نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: همه ما موظف هستیم که امام زمان(عج) را به صورت استدلالی و عمیق بشناسیم و به شناخت سطحی اکتفا نکنیم تا در برابر سیل شبهات مهدوی، اعتقادمان را به حضرت(عج) از دست ندهیم.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام عصر(عج) با اشاره به این که خداشناسی در گروه امام شناسی است، عنوان کرد: بر اساس روایات، آن مشیتی که بدون واسطه آفریده شد و سپس خلائق به واسطه آن ها خلق شدند، اهل بیت(ع) بودند، بر این اساس تنها راه رسیدن به خداوند، همین ذوات قدسیه هستند.

وی به جایگاه والای اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: بر اساس روایات و ادعیه معروف همانند زیارت جامعه کبیره، قلوب معصومین(ع) محل نزول و صدور اراده الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان حدیث امام زمان(عج) «قلب ما ظرف مشیت خداوند است» ابراز کرد: خداوند هرآنچه را که اراده کند، از قلب معصومان(ع) می گذرد.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام عصر(عج) اضافه کرد: بر اساستعبیر مرحوم کمپانی شناخت معصوم به آن است که باور کنیم همه امور تکوینی و تشریعی به دست ایشان بوده و همه چیز در دنیا پرتوی تجلی این 14 نور الهی است.

وی با تأکید بر این که ضرورت دارد در این شب های بافضیلت به دنبال کسب معرفت بیشتر نسبت به امام زمان(عج) باشیم، گفت: اگر باور کنیم که حضرت(عج) به اذن خداوند از همه اعمال و آن چه در ذهن مان می پرورانیم با خبر هستند، بی تردید نه تنها گناه مرتکب نمی شدیم بلکه فکر آن را هم نمی کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان این که انجام واجبات و ترک محرمات بهترین راه جلب رضایت امام زمان(عج) است، مطرح کرد: حضرت(عج) در توقیعی که برای شیخ مفید نوشتند فرمودند «علت این که شیعیان من به ملاقاتم موفق نمی شوند این است که اعمالی انجام می دهند که مورد کراهت ما است»، بر این اساس اگر لیاقت خودمان را به ایشان ثابت کنیم بدون شک مورد توجه و عنایت ویژه  حضرت(عج) قرار خواهیم گرفت.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام عصر(عج) با اشاره به اینکه نخستین گام برای رسیدن به امام زمان(عج) «مخالفت با نفس» است، ابراز کرد: اعمال و کردار ما مانع دیدار حضرت(عج) می شود، چراکه اگر ما درست عمل کنیم خود ایشان اسبابی فراهم می کنند تا ما خدمت شان مشرف شویم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات