۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بخشش در شب نیمه شعبان مانند شب قدر است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت گریه برای امام زمان(عج)، گفت: گریه ای که از محبت به امام زمان(عج) گرفته شود یک شاخص و ریشه فهم است.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم احیای شب نیمه شعبان که بامداد چهارشنبه در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: پس از ظهور و پس از آشکارسازی حق دیگر جلسات پرثواب کم پیدا می شود زیرا شیطان سرکوب شده است.

وی افزود: انسان باید به دنبال گریه و اشک برای امام زمان(عج) باشد، در اواخر عمر امام راحل ایشان به دلیل گریه های فراوان از حوله استفاده می کردند.

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه ریشه اشک فهم است، گفت: باید از آنهایی که حق پرست، اهل گریه کردن و رقت قلب و سوختن نیستند ترسید، این انسان ها می خواهند از حق برای خویش استفاده کرده و دچار غرور طرفداری از حق هستند.

وی ادامه داد: طرفداری از حق آداب دارد، آتش گرفتن برای افرادی که از حق دور افتاده اند از آداب طرفداری از حق است. آیت الله بهجت(ره) زمانی که مسلمانان دیگر کشورها کشته می شدند بسیار ناراحت شده و چند روز حالشان دگرگون می شد. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه متاسفانه جامعه به ارزش اشک اهمیت نمی دهد، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) برای اشقیا نیز گریه می کردند. گریه یک شاخص مهم است. اشکی که ما مدنظر داریم به دلیل وجود عاطفه است. افرادی که این چنین گریه نمی کنند در حقیقت زنده نیستند و لذت آن را درک نمی کنند.

وی در توصیه ای به جوانان تاکید کرد: باید شب ها به پیشگاه خداوند برویم و به او بگویم من توانایی جدایی از گناه را ندارم مگر اینکه اینفدر به من محبت کنی تا گناه را کنار بگذارم. پیامبراکرم(ص) امام حسین را دیدند و فرمودند: ای عزیز دلم، خوشابحال کسی که مهدی من را ملاقات کند و او را دوست داشته باشد. بخشش در شب نیمه شعبان مانند شب قدر است./811/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات