۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۳۰۲
امام جمعه شهرکرد:

شهید مطهری یک منتظر انقلابی واقعی بود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: شهید مطهری یک منتظر انقلابی واقعی بود که توانست دین خود را به امام زمان(عج) ادا کند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از مقام اساتید و معلمان آموزش و پرورش استان، با تبریک میلاد سراسر نور امام زمان و با گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری یک منتظر انقلابی واقعی بود که توانست دین خود را به امام زمان(عج) ادا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز معلم به بیان شاخصه‌ های حقیقی مفاخر و مشاهیر جامعه اسلامی پرداخت و گفت: معلم تزریق کننده فرهنگ به جامعه و ترزیق کننده فرهنگ اسلامی در جامعه مسلمان است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه معلم با تزریق فرهنگ اسلامی انسان مسلمان تربیت می ‌کند، افزود: تزریق فرهنگ غربی و بیگانه جامعه را از اسلام تهی می ‌کند؛ بنابراین الگو برای معلمان ما شخصیتی مثل شهید مطهری قرار گرفته است تا این طرز تفکر و این طرز عمل وجه‌ حرکتی آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مفاخر جامعه ما امثال شهید مطهری هستند چراکه هر چهره ‌ای را نمی ‌شود به عنوان مفاخر و مشاهیر معرفی کرد، ادامه داد: قرآن برجسته ‌های جوامع بشری را معرفی می ‌کند اما برخی را می ‌ستاید و بهشتی معرفی می ‌کند و برخی دیگر از برجسته ‌ها را هم به عنوان جهنمی نشان می دهد و نکوهش می ‌کند؛ این نیست که هر کس مشهور بود دیگر به عنوان مفاخر و ارزشی و بهشتی از او یاد شود.

وی، ایرانی مسلمان بودن را نخستین شاخصه انسان فاخر بیان کرد و افزود: صرف ایرانی بودن افتخار نیست البته مسلمان که می ‌گوییم مسلمانی است که قرآن معرفی می ‌کند؛ قرآن امتهای پیشین را هم مسلمان می داند و این یک اصل است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ایرانی بیگانه ستیز با نگاه توحیدی نه نگاه کشورگشایی صرف را دومین شاخصه انسان مشهور دانست و تصریح کرد: انبیاء به دنبال کشورگشایی نبودند بلکه به دنبال حاکمیت الهی و عدل ‌گستری بودند؛ مفاخر ملی ما آنهایی هستند که در پی عدالت‌ گستری ایمانی و توحیدی بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مفاخر ملی، قومی، علمی و سیاسی در هر رشته ‌ای کسانی هستند که شجاعت و خُلق و خویشان و جنگ و جهادشان قرآنی و برگرفته از وحی آسمانی باشد، خاطرنشان کرد: اینکه امروز برخی ‌ها مسیحیت و رزتشت و امثال اینها را ترویج می ‌کنند این گمراه کردن جامعه است؛ انبیاء محترم هستند اما پیروی از آنها تنها برای یک زمان خاص بوده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امروز افتخار و بالندگی ایرانی به پیروی جانانه و عمیق از اسلام و استقبال تام و تمام از آیین پیامبر خاتم است، اظهار کرد: همه پیامبران محترم هستند اما پیروی طبق دستور خود پیامبران سابق تنها از پیامبر اسلام است؛ هر کسی با هر ویژگی و به صرف شهرت الگوی بهشتی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان شهید مطهری را از الگوهای بهشتی و مفاخر ایران اسلامی بیان کرد و گفت: ویژگی ‌ها، تلاش علمی، جهاد و مبارزات و آثار و تالیفات به جامانده‌ از شهید مطهری، همه و همه در راستای اسلام ناب است و بهترین خوراک برای جامعه فرهنگی ما است؛ معلمان در تراز نظام جمهوری اسلامی بکوشند که چنین باشند که به فضل الهی در جامعه فرهنگی کشور فرهنگیان و معلمان از این دست کم نیستند که به آنها می ‌بالیم و برایشان آرزوی توفیق داریم./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات