۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۳۰۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

کسب علم و دوری از جهل راهی برای آمادگی ظهور منجی است

حجت الاسلام مطهری‌اصل یکی از راه‌های آمادگی برای ظهور منجی آخرالزمان(عج) را کسب علم و دانش و دوری از جهل دانست.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) ترتیب یافت، اظهار داشت: شب تیمه شعبان از جمله شب‌های مهمی بوده و طبق روایات بعد از شب قدر مهم‌ترین شب همین شب است که اعمال مخصوص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه وعده ظهور منجی آخرالزمان را انبیای الهی و ائمه اطهار علیهم السلام سال‌ها قبل از ولادت حضرت حجت(عج) به جامعه بشریت داده بودند، خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، احادیث و روایات معتبر وارده؛ هیچ کس از زمان ظهور آگاه نیست و هر زمانی که خداوند مصلحت بداند به حضرت اجازه ظهور خواهند داد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: نیمه شعبان فرصتی برای مرور توصیه‌های امام زمان و آگاهی از وظایف شیعه در زمان غیبت است، باید دانست که الطاف و توجهات حضرت در هر شرایطی شامل حال شیعیان است و اگر عنایات خاص الهی و حضرت نباشد؛ گرفتار مصائب بسیار خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل یادآور شد: یکی از وظایف شیعه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) دعا برای ظهور ایشان است، چراکه طبق فرموده ایشان مشکلات با ظهور حجت حل خواهد شد؛ البته هر یک از ما وظایفی برای فراهم کردن مقدمات ظهور داریم تا باید به آنها آگاه باشیم.

وی یکی از راه‌های آمادگی برای ظهور منجی آخرالزمان(عج) را کسب علم و دانش و دوری از جهل دانست و تصریح کرد: در روایات آمده که با ظهور حضرت مهدی(عج) ظلم و جهل جای خود را به محبت و معرفت و علم خواهد داد و همه بدعت‌ها و خرافات از دین و شریعت زدوده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: آنگونه که ار مضمون احادبث و روایات وارده از سوی ائمه اطهار برمی‌آید؛ این است که با طهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) گویی اسلام تازه ظهور خواهد کرد؛ از این‌رو باید با ارتقای دانش و معرفتی دینی از همه بدعت‌ها و پیرایه‌هایی که در طول ادوار مختلف به نام اسلام رایج شده، پرهیز کنیم./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات