۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۳۳۳۵
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

عده ای فریبکار از مهدویت برای منافع خود سوء استفاده می کنند

استاد حوزه علمیه با بیان این که انتظار باید به صورت عملی معنا شود، گفت: یکی از آسیب های مسأله انتظار این است که بسیاری از این موضوع مقدس به نفع منافع خود سوء استفاده می کنند، انتظار نباید رصدی باشد بلکه در عمل باید معنا شود.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به تعبیرات پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) درباره امام زمان(عج) گفت: اهل بیت(ع) با بالاترین جملات از امام زمان یاد می کردند.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید که اگر حضرت مهدی(عج) را درک می کردند به او خدمت می کردند این در حالی است که امام زمان(عج) از فرزندان امام صادق(ع) هستند و این نشان از جایگاه ویژه ایشان دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دلیل قیام کردن شیعیان در هنگام شنیدن یکی از القاب امام زمان(عج) اظهار داشت: دلیل این فعل سیره امام رضا(ع) است، زمانی که دعبل شعر امام زمان(عج) را می خواند امام هشتم ایستادند و دست بر سر گذاشتند.

وی ادامه داد: انتظار به ظهور مصلح خاص دین اسلام نیست و انتظار به ظهور امام زمان(عج) مخصوص مکتب شیعه نیست و همه ادیان آسمانی و الهی وعده ظهور یک مصلح را داده اند، در آیات و روایات آمده که زمین به صالحان خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که انتظار باید به صورت عملی معنا شود، ابراز داشت: یکی از آسیب های مسأله انتظار این است که بسیاری از این موضوع مقدس به نفع منافع خود سوء استفاده می کنند، انتظار نباید رصدی باشد بلکه در عمل باید معنا شود.

وی عنوان کرد: گاهی برخی روایات ظهور و  مهدویت را بدون بررسی های لازم نشر می دهند در حالی که روایات باید بررسی شده یک متخصص درباره آن ها نظر دهد،  امروز جامعه شیعی گرفتار بلایی شده و عده ای فریبکار با عناوین گوناگون در صدد فریب مردم هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: می گویند باید به فلان شخص ایمان بیاورید تا خواب ببینید، مگر خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی با خواب بوده است؟ امروز جای نگرانی وجود دارد و بعضا این بلا در حوزه علمیه مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: شیعه ای که در طول تاریخ هوشیار و بیدار بوده باید امروز هم هوشیار باشد، نباید به ادعاهای بی پایه دیگران اهمیت داد، قطعا در دوران مهدویت مدعیان مهدویت فراوان بوده اند و ادعاها را نمی توان قبول کرد، انتظار فقط نشستن و رصد کردن نیست بلکه افضل اعمال انتظار فرج است، انتظار صرف نیت نبوده بلکه عمل در زندگی است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات