۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۳۳۳۶
امام جمعه تبریز:

استکبار جهانی ایمان و عقیده جوانان را هدف قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: طلاب علوم دینی باید آماده مقابله با دشمنان اسلام و تشیع باشند؛ چراکه استکبار ایمان و عقیده جوانان را مورد هدف قرار داده است.
عمامه گذاری طلاب در بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر چهارشنبه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب اظهار داشت: اگر بعثت انبیای الهی از بدو خلقت مورد توجه قرار گیرد و دلیل آن بررسی شود، متوجه می شویم که تنها با وجود انبیا و اولیای الهی اهداف خلقت محقق می‌شود و اگر ایشان کامل نبودند، بشریت به هدف و مقصود متعالی نمی رسید.

وی با بیان این‌که انبیاء، اولیاء و ائمه اطهار علیهم السلام پیام الهی را در قالب معارف آسمانی و شریعت دینی به مردم عرضه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام سخت‌ترین مصائب و مشکلات را در راه تبلیغ دین و شریعت تحمل کرد و با اخلاق حسنه؛ رحمت عالمین لقب گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رسول گرامی اسلام نسبت به هدایت مردم حریص و نسبت به مردم مهربان بود، گفت: همان مشکلاتی که پیامبر اسلام در مقابله با خرافه‌گری و جهالت مواجه بود، ائمه اطهار نیز در مسیر هدایت جامعه بشری با آن‌ها روبه‌رو بودند، تا این‌که آخرین حجت الهی از دید عموم غایب شد، تا ذخیره و حجت الهی برای امت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: وجود آخرین حجت الهی امیدها را در دل مستضعفان و آزادگان جهان روشن نگه می دارد و روزی همه تلاش های انبیا به واسطه ظهور حجت نتیجه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پرچم گفتمان اصیل اسلام ناب به واسطه امام خمینی(ره) در عصر معاصر به اهتزاز درآمد و رسالت آئین اسلام را برای هدایت جامعه بشری متذکر شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به رهبری فقیهی وارسته به پیروزی رسید که روشنفکران غرب و متهجران داخلی اعتقادی به حکومت دینی نداشتند.

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب عملیاتی کردن تئوری اصل ولایت فقیه در جامعه اسلامی بوده است، امام به دنبال رهبری مانند دیگر شاهان نبود، بلکه در قامت سربازی فداکار و جان بر کف برای امام عصر(عج) حضور یافت و بیداری اسلامی را پیگیر شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز به واسطه رهبری داهیانه ولایت فقیه و خون پاک صدها هزار شهید بسیاری از موانع از سر راه انقلاب برداشته شده است و دیگر عذری برای هیچ یک باقی نمانده، امروز میلیون‌ها جوان گوش به فرمان رهبری آماده جانفشانی و فداکاری هسندد، این از برکات انقلاب و حکومت دینی است.

وی با بیان این‌که روحانیت بیش از هر قشری مسؤولیت خطیر در بصیرت‌بخشی جامعه بر عهده دارند، گفت: طلابی که امروز لباس عزت، غیرت، و شرف به دوش می کشند، وظیفه‌ای بیش از دیگران بر عهده دارند و باید آماده مقابله با دشمنان اسلام و تشیع باشند؛ چراکه استکبار ایمان و عقیده جوانان را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر از برادران باقری بنابی در گسترش حوزه علمیه بناب و تربیت هزاران طلبه در طول سالیان گذشته یادآور شد: مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی؛ فرزندانی شایسته برای جامعه تربیت کرد و امروز هر یک از آن‌ها منشاء خیر و برکت برای آذربایجان هستند.

گقتنی است، در پایان این مراسم که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی،‌ نماینده مردم استان در مجس خبرگان رهبری، ائمه جمعه آذبربایجان‌شرقی، فرمانده سپاه عاشورا و دیگر مسؤولان حوزوی استان همراه بود، ۳۵ تن از طلاب حوزه علمیه بناب معمم شدند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات