۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۳۹۱
امام جمعه تبریز:

حضور دانش‌آموزان نخبه در حوزه های علمیه مورد اقبال است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که حضور دانش‌آموزان نخبه و مستعد در حوزه های علمیه مورد استقبال متولیان امر است، گفت: باوجود این‌که سخت‌گیری در جذب حوزه وجود دارد؛ شاهد افزایش تعداد علاقه‌مندان برای تحصیل در مدارس علمیه استان هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از معلمان نمونه استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری اظهار داشت: آن استاد فرزانه؛ به حق معلمی وارسته و متفکر بود که توانست حوزه و دانشگاه را در برابر افکار انحرافی و التقاطی نجات مصونیت بخشد.

وی با بیان این‌که تفکر ناب انقلابی و دینی شهید مطهری عامل اصلی احساس خطر دشمنان و منافقان و در نهایت طرح‌ریزی برای ترور آن شخصیت اندیشمند بود، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره از ایدئولوژی، تفکر و اندیشه ناب اسلامی و شیعی هراسان بوده و هستند، از این روست که تصمیم به ترور شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله صدوقی، مدنی، قاضی طباطبایی گرفتند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که معلمان تأثیرگذارترین قشر جامعه شناخته می‌شوند، افزود: نظام آموزش و پرورش باید بیش از تمامی مقاطع تحصیلی، نسبت به گزینش و انتخاب معلمان دوره ابتدایی حساسیت بیشتری به خرج دهد؛ انتظار داریم این وزارتخانه در کنار آموزش به مسائل تربیتی و پرورشی توجه بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که یکی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی تزلزل در تفکر دینی دانش‌آموزان و ایجاد انحراف در مسائل اخلاقی آنان دانست و تصریح کرد: ارتباط اولیا و مربیان تحت هر شرایطی باید دائمی و مستحکم باشد، متاسفانه برخی از پدران و مادران فرزندان خود را رها کرده‌اند و حساسیتی نسبت به تربیت فرزندشان ندارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان امید و آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه همواره لذ‌ت بخش است، بنده بارها به هیات اُمنای مساجد گفته ام تا جلوی کودکان و نوجوانان را برای حضور در مساجد نگیرند، باید اجازه داد کودکان در فضای معنوی مساجد انرژی خود را تخلیه کنند و با مسجد اُنس گیرند.

وی با اشاره به این‌که حضور دانش‌آموزان در مساجد محل فعالیت مدرسه امری مهم و ضروری در مسائل تربیتی است، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش تنها وظیفه آموزش دانش آموزان برای حضور دانشگاه ها را بر عهده ندارند، چراکه بخشی از این نوجوانان برای ادامه تحصیل وارد حوزه های علمیه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که حضور دانش‌آموزان نخبه و مستعد در حوزه های علمیه مورد استقبال متولیان امر است، گفت: علیرغم این‌که سخت‌گیری در جذب حوزه وجود دارد؛ شاهد افزایش تعداد علاقه‌مندان برای تحصیل در مدارس علمیه استان هستیم، اما به دلیل محدودیت ظرفیت پذیرش قادر به پاسخگویی تمام درخواست‌ها نیستیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات