۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۴۵۹
امام جمعه ارومیه:

مردم و مسؤولان در مقابل جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان بایستند

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند:«جنگ فیزیکی پایان‌ یافته بلکه دشمنان نظام به اقتصاد و فرهنگ کشور حمله می‌کند»، گفت: مردم و مسؤولان با همت مضاعف در مقابل توطئه بایستند و فریب دشمنان نخورند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: تفاوت نیروهای امنیتی و نظامی کشور با سایر کشورها، متکی بودن به دستور اسلام و دین‌داری است که باعث افتخار بوده و سبب پیروزی آن‌ها در مقابل دشمنان اسلام می‌شود.

وی با اشاره به نزول رحمت الهی در هفته گذشته تأکید کرد: لازمه نعمت، شکر الهی است که سبب فراونی نعمت می‌شود بنابراین باید مردم و کشاورزان برای بارش‌های اخیر  شکرگزار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از روش های شکرگزاری است، خاطرنشان کرد: اگر مردم زکات پرداخت نکنند زمین برکت خود را قطع می کند.

امام جمعه ارومیه گفت: همچنان که بی عفتی سبب افزایش مرگ های ناگهانی می شود، اگر مردم در خرید و فروش ناقص عمل کرده و کم‌فروشی کنند و به عدالت معامله نکنند سبب قحطی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: اگر انسان بمیرد دستش از عالم کوتاه می شود مگر این‌که عملی انجام داده که بعد از مرگ ماندگار بوده و نتایجش بعد از آن ادامه داشته باشد همچون فرزند سالم و صالحی که اعمال خیر را انجام می‌دهد و یا صدقه جاری مانند ساخت مدرسه و مسجد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند:«جنگ فیزیکی پایان‌یافته بلکه دشمنان نظام به اقتصاد و فرهنگ کشور حمله می‌کند»، گفت: مردم و مسؤولان باید با همت مضاعف در مقابل این توطئه بایستند و فریب دشمنان نخورند.

نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی در ادامه سلسله بحث های خانواده، خدمت به خانواده را یکی از کلیدهای ورود به بهشت عنوان کرد و افزود: اعضا خانواده باید به یکدیگر کمک کنند و در حل مشکلات اعضای دیگر تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایات اظهار کرد: هر کس به خانواده و همسر خود کمک کند و ناراحت نشود وارد بهشت می‌شود؛ خدمت به خانواده گناه کبیره را پاک و غضب خداوند را نسبت به انسان کمتر می‌کند و جایگاه انسان را در نزد خداوند بالاتر می‌برد./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات