۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۳۴۶۲
امام جمعه دامغان:

خانواده ایرانی نباید خرید برند خارجی را ارزش بداند

امام جمعه دامغان با بیان اینکه برای برخی خانواده‌ها متأسفانه خرید و پوشیدن برندها و مارک‌های خارجی البسه به ارزش تبدیل شده است، گفت: کالای ایرانی را حمایت کنیم تا کارگر و تولید کننده ایرانی توانمند شود.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی می‌تواند تا حد بسیار زیادی مشکل تورم و بیکاری را حل نموده و تلاش دشمنان در این راستا را ناکام بگذارد.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه برای برخی خانواده‌ها متأسفانه خرید و پوشیدن برندها و مارک‌های خارجی البسه به ارزش تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: کالای ایرانی را حمایت کنیم تا کارگر و تولید کننده ایرانی توانمند شود، همانگونه که علما و فقها در بیش از صد سال قبل راجع به ضرورت قطع وابستگی به بیگانگان و حمایت از تولیدات داخلی سفارش کرده بودند.

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به بازدید اخیر خود، فرماندار و رییس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان شهرستان از پروژه در حال ساخت کارخانه بیواتانول دامغان که علی رغم 35 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و صرف قریب به 120 میلیارد تسهیلات، خرید و نصب تجهیزات و پیشرفت 70 درصدی پروژه بیش از هفت سال است ناتمام باقی است، گفت: کارخانه بیواتانول دامغان در صورت حل مشکلات از جمله تأمین آب که برای آن تدابیری اندیشیده شد و تکمیل و راه‌اندازی می‌تواند برای قریب به 400 نفر شغل ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینیان با تأکید بر اینکه امیدواریم همه مسؤولان شهرستان از جمله نماینده محترم برای رفع مشکلات و راه‌اندازی این کارخانه همکاری کنند به تولیدات مختلف این پروژه همچون سوخت پاک، ظروف گیاهی تجزیه پذیر، نشاسته و ...از گیاهان، غلات و ضایعات گیاهی و کشاورزی، گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد کسانی که نمی‌خواهند این شهرستان پیشرفت کند یا تنها بفکر پست و میز خود هستند بجای حمایت از سرمایه‌گذاران به آنها ناسزا می‌گویند، تهدید می‌کنند و مانع به سرانجام رسیدن پروژه‌ها و تولید و اشتغال می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دسیسه‌ها و یاوه‌گویی‌های اخیر دولتمردان آمریکایی و برخی متحدان اروپایی و منطقه‌ای آنان بر علیه ملت بزرگ ایران، تصریح کرد:‌اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها بر علیه کشورمان فعال‌تر شده است، گسترش ایران هراسی در منطقه و تحریم بیش از 230 شخصیت حقوقی، نهادها و شرکت‌ها و نبرد فرهنگی و اعتقادی ایادی شیطان بزرگ بر علیه ایران اسلامی، هوشیاری بیش از پیش مردم و مسئولان ما را می‌طلبد، امروز آمریکا به دنبال بسیج کردن منطقه بر علیه ایران است.

گفتنی است، تقدیر امام جمعه دامغان از مجموعه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) در مبارزه با تروریسم، جریان‌های انحرافی، فعالیت‌های جاسوسی، مقابله با فرقه‌های ضاله و... و گرامیداشت یاد و خاطره عالم کم‌نظیر و تأثیرگذار تاریخ تشیع شیخ صدوق(ره) از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان بود./977/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات