۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۶۳۴۷۵
در قم؛

گردهمایی طلاب و فضلای خراسان جنوبی برگزار شد

نخستین گردهمایی طلاب و فضلای خراسان جنوبی در سال جدید با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین گردهمایی طلاب و فضلای خراسان جنوبی در سال جدید با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان عصر روز جمعه در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

مشکلات دنیا، ریشه در فرهنگ دارند

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه با اشاره به ارتباط اخلاق و رفتار انسان‌ها با نوع جهان‌بینی آنها گفت: عمل صالح با ایمان ارتباط داشته و در اصلاح جامعه بشری ابتدا باید این نقطه اصلاح شود.

وی رفتار مستکبران جهان را این‌گونه توصیف کرد: کسانی که خود را برتر از دیگر و بزرگتر از قانون و حق می‌پندارند، همان مستکبران جهان و فراعنه زمان هستند، در مقابل اینها انسانهای وابسته، حقیر، خود کم‌بین قرار دارند و نکته جالب توجه این است که با وجود تفاوت بین این دو طبقه افراط و تفریطی، اما هر دو در یک جبهه حضور دارند و مستکبران بار خود را توسط طبقه وابسته و حقیر به مقصد می‌رسانند و این مشکل امروز جهان بشریت است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: انسان به شناخت حقیقی قضیه، انسان همراه با خدا، موجودی نامتناهی و قدرتمند است، اما همین انسان منهای خدا به پست‌ترین موجود عالم تبدیل می‌‌شود؛ چراکه صاحب تمام قدرت خداوند است، بنابراین اگر انسان خود را همراه خداوند بداند، می‌تواند همه امور را اصلاح کند.

وی با بیان این‌که ریشه مشکلات به ظاهر فیزیکی است گفت: به واقع مشکلات دنیا ریشه در فرهنگ داشته و راه حل آن نیز فرهنگی است که کار طلاب و علمای دین است.

ضرورت ساده‌زیستی و اشرافیت زدایی مسئولان

همچنین حجت الاسلام علی قربانی نماینده طلاب شهرستان قاین با تأکید بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از راه‌های انقلابی ماندن حوزه علمیه که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، برپایی گردهمایی و نشست‌های مجمع طلاب است.

وی با تأکید بر تشریفات زدایی و ساده زیستی مسئولان گفت: از امور ضروری، آسان شدن ارتباط بین مردم و مسؤولان و کارگزاران؛ چراکه این عمل امید و سبب افزایش اعتماد مردم نسبت به این جایگاه شده و در رفع مشکلات مردم تأثیر زیادی ایفا می‌کند.

نماینده طلاب قاین ادامه داد: متأسفانه وضعیت تشریفات و عدم ارتباط‌ بین مسئولان و مردم، برای برخی توهماتی ایجاد می‌کند که بایستی با ارتباط‌گیری قوی‌تر و بیشتر با مردم، این توهمات را بی‌اثر کرد.

سند چشم‌انداز برای آینده حوزه بیرجند

در ادامه حجت الاسلام ابوالحسن بارانی نماینده طلاب شهرستان بیرجند با اشاره به ظرفیت‌های حوزه خراسان جنوبی اظهار داشت: این ظرفیت در حوزه‌ علمیه استان وجود دارد که متکلم، فقیه، مفسر و متخصص داشته باشد و با محوریت حجت الاسلام و المسلمین عبادی این امر می‌تواند محقق شود.

وی با بیان‌این‌که تعداد زیادی از طلاب خراسان جنوبی در حال حاضر متحصص، فقیه ، استاد و حافظ قرآن هستند بیان کرد: سند چشم‌اندازی برای حوزه علمیه استان خراسان جنوبی باید نگاشته شود تا افق روشنی برای آینده این حوزه پیش‌وری طلاب قرار گیرد و در این صورت یقینا موفقیت‌های مختلف حاصل خواهد شد.

ظرفیت عظیم حوزه علمیه خراسان جنوبی

همچنین حجت الاسلام عباس رضوانی نسب نماینده طلاب شهرستان فردوس در ادامه نشست بیان کرد: ظرفیت عظیمی در حوزه علمیه خراسان جنوبی وجود دارد که هرکدام می‌توانند برنامه‌های مختلفی در سطح علمی، پژوهشی، فرهنگی و دیگر عرصه ها ایفا کنند.

نماینده طلاب فردوس مطرح کرد: در دهه‌های اخیر این اولین نشستی است که با حضور نماینده معظم ولی فقیه صورت می‌گیرد و بایستی این‌گونه نشست‌ها ادامه داشته باشد تا آثار آن مشهود شود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات