۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۵۶۳۴۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد؛

رسالت حوزه انقلابی در روشنگری و مقابله با توطئه های شیطانی

حجت الاسلام والمسلمین عبادی رسالت علما و فضلای حوزه های علمیه را در روشنگری نسبت به توطئه های مستکبران جهانی بسیار سنگین و حساس خواند و انقلابی ماندن حوزه ها را یک اصل بسیار حیاتی عنوان کرد.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید‌علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در نشست طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی که عصر روز جمعه در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن حوزه اظهار داشت: حوزه‌ها باید انقلابی بمانند، یعنی با تمام وجود و ظرفیت خود در برابر ستمگران دنیا ایستاده و با طرح و برنامه‌‌ریزی درباره پشت‌پرده‌ها و ظلم‌های دشمنان روشنگری کنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: این ظلم و ستم‌های مستکبران دنیا سند رسوایی آنها است و اگر حوزه علمیه، طوری برنامه‌ریزی کند که این امور برای دنیا ثابت شود، می‌توانند رسوایی مستکبران را عالم‌گیر کنند؛ چراکه آنها پشتوانه مردمی نداشته و ملت آنها شدیدتر از همه با دولت‌مردان خود دشمن هستند.

وی رفتار مستکبران جهان را این‌گونه تبیین کرد: کسانی که خود را برتر از دیگر و بزرگتر از قانون و حق می‌پندارند، همان مستکبران جهان و فراعنه زمان هستند، در مقابل اینها انسانهای وابسته، حقیر، خود کم‌بین قرار دارند و نکته جالب توجه این است که با وجود تفاوت بین این دو طبقه افراط و تفریطی، اما هر دو در یک جبهه حضور دارند و مستکبران بار خود را توسط طبقه وابسته و حقیر به مقصد می‌رسانند و این مشکل امروز جهان بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: انسان به شناخت حقیقی قضیه، انسان همراه با خدا، موجودی نامتناهی و قدرتمند است، اما همین انسان منهای خدا به پست‌ترین موجود عالم تبدیل می‌‌شود؛ چراکه صاحب تمام قدرت خداوند است، بنابراین اگر انسان خود را همراه خداوند بداند، می‌تواند همه امور را اصلاح کند.

وی با بیان این‌که ریشه مشکلات به ظاهر فیزیکی است گفت: به واقع مشکلات دنیا ریشه در فرهنگ داشته و راه حل آن نیز فرهنگی است که کار طلاب و علمای دین است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: نتیجه ایجاد جبهه استکباری و فراعنه هر زمانی به وسیله افراد پست و مطیع، به وجود آمدن مستضفان در دنیا است، روز نیمه شعبان را هم که روز مستضعفین می‌گویند، به معنای استضعاف نیست، بلکه منظور نجات مستضعفین دنیا است.

وی عزم و اراده عمومی ملت را برای خارج شدن از تحت ستم مستکبران ضروری توصیف کرد و گفت: هرچند خدواند متعال منت گذاشته و مستضعفین دنیا را طبق حکمت خود کمک کرده و نجات می‌دهد، اما این واقع کار نبوده و سنت و قانون خدا چیز دیگری است، اگر مستضعفین و ستم‌دیدگان برای نجات خود حرکتی نکنند، شریک در ستم بوده و مقصر هستند، زیرا اگر عزم و اراده عمومی مقابله با ظلم و ستم در افراد وجود نداشته باشد، هرچند توسط قدرت الهی نجات یابند، در آینده یا خود ستمگر شده و یا زیر بار ستمی دیگر می‌روند و نعمت خدا را به سادگی ضایع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به سرنوشت قوم بنی‌اسراییل بیان کرد: چنین قضیه‌ای را می‌توان در سرنوشت قوم بنی‌اسراییل مشاهده کرد که بعد از یاری توسط خداوند و نجات یافتن در جاهای مختلف نعمت خدا را ضایع کردند و حتی چند روز تحمل نکرده و گوساله سامری را به خدایی گرفتند.

وی با بیان این‌که امروز یک امتحان عظیم در جریان است، تأکید کرد: از طرف مستکبران و ظالمان دنیا طرح و برنامه‌ای علیه مکتب اسلام و انسان پی‌ریزی شده است که ساده و منحصر به زمان حال هم نبوده و ریشه در زمان‌های گذشته دارد، برنامه‌ای که مسأله انتظار در آن به‌صورت جدی مطرح می‌شود، چراکه حضرت مهدی(عج) موعود امم است و مختص شیعیان نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی محور برنامه‌های دشمن را مسأله انتظار عنوان کرد و گفت: بنابراین مستکبران دنیا برنامه‌های خود را براساس نشانه‌ها و علائم ظهور طراحی می‌کنند، درست مانند زمان فرعون و خلفای عباسی که برای جلوگیری از تولد حضرت موسی(ع) تمام پسرهای تازه متولد شده را می‌کشتند و خلفای عباسی هم برای جلوگیری از تولد حضرت مهدی(عج) همین رفتار را داشتند و امروز هم همین قضیه و باور جریان دارد.

وی در پایان بیان کرد: همانطور که در گذشته خداوند قدرت خود را نشان داد، در آینده هم قدرت خود را نشان خواهد داد که نمونه اخیر آن، انقلاب اسلامی است که به فرموده امام راحل معجزه بود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات