۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۳۵۷۷
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

تحصیلات دانشگاهی در کنار دروس حوزوی لازم است

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان این که امروزه تحصیلات دانشگاهی در کنار تحصیلات حوزوی لازم است، گفت: ضرورت زمان ما ایجاب می کند که طلاب علاوه بر دروس حوزی در دانشاه نیز تحصیل کرده و علوم روز را فرا بگیرند.
حجت الاسلام نواب | همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه» که عصر امروز در سالن کنفرانس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که امروزه تحصیلات دانشگاهی در کنار تحصیلات حوزوی لازم است، گفت: ضرورت زمان ما ایجاب می کند که طلاب علاوه بر دروس حوزوی در دانشاه نیز تحصیل کرده و علوم روز را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: امروزه خوشبختانه حوزه و دانشگاه در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و آن موضوعی را که امام خمینی(ره) تحت عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» مطرح کرده بودند، در حال تحقق است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به این که طلاب اروپایی نیز باید علاوه بر حوزه، دانشگاه را نیز تجربه کنند، اظهار داشت: این امر یک نیاز جدی است و طلاب در کنار دروس حوزوی، تقوا، معنویت و ورع باید این فن را نیز داشته باشند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان این که مخاطب دین اسلام همه بشریت هستند، ابراز کرد: طلاب به ویژه طلاب غیر ایرانی باید از ادیان و مذاهب دیگر نیز مطلع باشند و با مطالعه همه آن ها بر مبانی شان مسلط شوند تا بتوانند در عرصه تبلیغ بین الملل تأثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنها مطالعه ادیان ابراهیمی کفایت نمی کند، بلکه ادیان شرقی و غربی را باید به طور کامل بررسی کرد، زیرا بودائیسم و امثال آن امروزه در بسیاری از جاها حضور دارند و طلاب باید بتوانند با ان ها به بحث و گفت وگو بنشینند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به این که امکان تحصیل برای طلاب غیر ایرانی به صورت مجازی تا مقطع دکتری فراهم شده است، افزود: طلاب غیر ایرانی می توانند به صورت مجازی تا کارشناسی ارشد و به صورت پژوهش محور هم مقطع دکتری را در دانشگاه مذاهب اسلامی تحصیل کنند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با تأکید بر این که طلاب به ویژه طلاب غیر ایرانی در تبلیغ بین الملل و برخورد با شیعه و سنی از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند، تصریح کرد: بعد از معصومان(ع) در طول تاریخ تشیع ما رهبری به آگاهی و فرزانگی رهبر معظم انقلاب نداشته ایم، زیرا ایشان کاملاً بر مبانی اهل سنت آشنایی دارند و همواره مشاهده می کنیم که در سخنرانی های شان به گونه ای سخن می گویند که حتی یک مورد هم اتفاق نیفتاده است که اهل سنت اعتراضی نسبت به ایشان داشته باشند.

وی در پایان با بیان این که دانشگاه ادیان و مذاهب نخستین درس شیعه شناسی را کلید زد، یادآور شد: ما به دنبال تبیین شیعه شناسی استدلالی و اعتدالی هستیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات