۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۵۸۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر انقلاب اسلامی:

قوانین جامعه اسلامی باید بر مبنای حاکمیت مهدوی تنظیم شود

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: قوانین جامعه اسلامی باید بر مبنای حاکمیت مهدوی تنظیم و تصویب شود زیرا فرج و انتظار فرج فلسفه غیبت است.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سرلک نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: انسان بزرگترین و مهمترین مخلوق عالم هستی است.

وی افزود: خداوند همه مخلوقات را به بهترین شکل خلق کرد و همه مخلوقات نشان از قدرت وعلم بی نهایت او دارد. خداوند هیچ مخلوقی را شبیه به دیگری خلق نکرد حتی دانه‌های باران نیز با یکدیگر متفاوت هستند از این رو هر انسانی نیز خلقت منحصر به خودش را دارد.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه انسان در بین مخلوقات بیشترین شباهت را به خداوند دارند، ابراز کرد: انسان می‌تواند مجموع صفات جمال و جلال خداوند را در خود متجلی کند طبق صریح روایات؛ قلب انسان می‌تواند ظرف اراده خداوند باشد؛ خداوند در آینه قلب انسان کامل می‌تواند خود را مشاهده کند و هدف از حلقت انسان دستیابی به همین جایگاه است.

کارشناس و مشاوره خانواده با تاکید بر اینکه انسان متعلق به عالم دنیا نیست، اظهار داشت: اگر همه دنیا را هم به انسان عطا کنند چون به عالم دنیا تعلق ندارد احساس آرامش نمی‌کند برای همین انسان در این عالم مضطرب می‌شود چون ظرف دنیا کوچکتر از ظرفیت وجودی انسان است.

وی ادامه داد: خداوند عالم دنیا را با محوریت انسان طراحی کرده و همه مخلوقات آن به خاطر انسان خلق شده است از این رو انسان محورعالم هستی است. انسان نباید تصور کند مخلوقات خداوند مانند در و دیوار اموری مرده هستند بلکه باید بداند همه هستی حیات دارند و بر اساس علم خداوند خلق شده‌اند.

حجت الاسلام سرلک با تاکید بر اینکه انسان حق ندارد از نفس خود اطاعت کند، گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات تنها با وجود خداوند سیراب می‌شود و چیزی او را در دنیا کفایت نمی‌کند که بتواند از طریق غیر خدا به آرامش دست یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان برای رسیدن به خدا لازم است از درون بزرگ شود، عنوان کرد: انسان اگر از درون بزرگ نشود به طور قطع به سوی خداوند نمی‌تواند حرکت کند انسانی اگر خود را بنده بداند هرگز دیگران را از خود کمتر نمی‌بیند و همه را از آن خدا می‌داند.

وی در بخش دیگر انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت وجود مقدس امام و به دلیل آن که زمینه ساز ظهور شود محقق شد، شهدا نیز چون امام راحل را نائب امام زمان(عج) می‌دانستند برای همین به دفاع از انقلاب پرداختند از این رو ما بای خودمان را با آرمان شهری مهدوی تطبیق دهیم تا بتوانیم در زمره منتظران واقعی قرار بگیریم.

حجت الاسلام سرلک ر پایان خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی قوانین باید بر مبنای حاکمیت مهدوی تنظیم و تصویب شود فرج و انتظار فرج فلسفه غیبت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات