۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۳۶۳۶
آیت الله علوی گرگانی:

موعظه علما سبب تحول در انسان می شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر تقویت حضور قلب در انسان ها گفت: در این حالت گاهی موعظه امام و علما به دل می نشیند و موجب تحول در انسان می شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه شهرستان پاکدشت با اشاره به آیه 17 سوره غافر گفت: به شما عزیزان توصیه می کنم با حضور قلب در محضر علما حاضر شوید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانچه قرآن کریم می گوید برخی افراد در جلسات پیامبراکرم(ص) شرکت می کردند اما حضور قلب نداشتند که این حضور چه ثمره ای دارد؟ بلکه حضوری نتیجه می دهد که همراه با حضور قلب باشد زیرا گاهی موعظه امام و علما به دل می نشیند و موجب تحول در انسان می شود.

وی خاطرنشان کرد: آیه مطرح شده در آغاز جلسه می گوید ای بندگان من بدانید امروز روزی است که جزا و پاداش عمل هر فردی به او داده می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با طرح سؤالی مبنی بر این که منظور از الیوم در آیه مطرح شده چیست، اظهار کرد: به طور قطع منظور از الیوم دنیا نیست زیرا خداوند در دنیا محاکمه نمی کند بلکه در آخرت به محاکمه بندگان می پردازد؛ آیا شما عزیزان خود را برای آن روز آماده کرده اید.

وی اضافه کرد: در ادامه آیه آمده است خداوند کوچکترین ستمی نسبت به بندگان انجام نمی دهد و حق هر ذی حقی به او داده می شود که ما نیز چنین روزی را در پیش داریم؛ چنانچه امام علی(ع) می فرماید امروز روز حساب نیست بلکه روز عمل است و آزاد هستید هر عملی را انجام دهید اما فردا روز حساب است و اختیاری در عمل وجود ندارد./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات